Mit ér a kampány, ha ki sem tudjuk kerülni az édességeket

2018. május 13. vasárnap - 18:06 / piacesprofit.hu
  •    

Mit sem érnek az elhízás elleni kampányok, ha az áruházaktól a benzinkutakig mindenütt édességeket és cukrozott italokat látnak az orruk előtt az emberek, figyelmeztet az Oxford Egyetem táplálkozástudományi professzora.

Susan Webb arról beszélt a brit parlament egészségügyi bizottsága előtt, hogy semmi nem érnek az élelmiszergyártók ígéretei, miszerint önkéntesen korlátozzák az elhízáshoz vezető termékeik reklámját.

Kép: Pixabay

Kép: Pixabay

Az ígéretekkel ellentétben az egészségtelen, édes ételek és italok szinte mindenütt ott vannak az emberek szeme előtt, a legkülönbözőbb áruházak, nemkülönben a benzinkutak kasszáinál.

Most akkor fogyózzunk vagy ne? A szakértők is vitatkoznak…
A felnőtt németeknek több, mint a fele túlsúlyos, vagy elhízott. Miközben az orvosok, a kutatók mind hevesebben vitatkoznak: valóban oly veszélyes-e némi túlsúly, amint gondoljuk – vagy talán mégsem kell feltétlenül fogyózni…?

Webb szerint el kellene tiltani, hogy ezeket a termékeket éppen a kasszáknál is elhelyezzék, vásárlásra ösztönözve a várakozó vevőket. Azt tanácsolja az autósoknak: fizessenek, ha lehet, a kútnál, és ne menjenek be a boltba, ahol akkor is megvesznek egy eléjük kirakott édességet vagy agyoncukrozott üdítőt, ha ezt addig nem is tervezték.

A kutató véleménye szerint a kormányoknak a túlzott, egészségtelen táplálkozás elleni kampányai értelmetlen, amíg az ilyen termékek reklámja változatlanul igen erős, egyebek mellett a közösségi portálokon is.

(Forrás: The Times)