Mágnesként vonzzák a fiatalokat a fesztiválok

A magyarok harmada szokott ellátogatni fesztiválokra, amelyek közül a könnyűzenei, gasztronómiai és városi fesztiválok iránt a legnagyobb a kereslet - derült ki a Kutatópont Kft. kutatásából.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A hazai felnőtt lakosság harmada (33 százalék) említette, hogy szokott fesztiválra járni, mely kikapcsolódási forma inkább jellemző az 50 év alattiakra: a 18-29 évesek 53 százaléka, a 30-39 évesek 48 százaléka, míg a 40-49 évesek 48 százaléka hódol ezen kikapcsolódási formának.

Bár Budapesten a fesztivál típusok teljes palettája elérhető, mégis a fesztiválozó kedv a legmagasabb a megyeszékhelyen élők körében (42 százalék), miközben a fővárosban élőkkel szinte azonos arányban látogatnak fesztiválra a községek lakói (32 százalék vs. 29 százalék).

„A fesztiválokon résztvevő felnőtt lakosság fele évente egyszer látogat el ezen mulatságra, míg további 28 százalék félévente teszi tiszteletét” – mondta el Rabcsánszki Laura a Kutatópont Kft. projektigazgatója.

A fesztivál tematikák közül a könnyűzenei (45 százalék) tudja a legjobban megszólítani a felnőtt lakosságot. A korcsoport vizsgálat rávilágított, hogy első sorban a 18-29 éveseket vonzza a könnyűzenei koncert, akik 69 százaléka szokott ilyen jellegű fesztiválokra ellátogatni, míg a többi korcsoport átlag közeli értéket mutat.

A fesztiválok lenyomják a sorozatokat
A fiatalok körében a legnépszerűbb téma a divat. A különböző elektronikai készülékek, „kütyük” a férfiak 80 százalékát hozzák lázba, de a nők 63 százaléka számára is érdekes – hívja fel a figyelmet 19–29 közötti korosztály szokásaira a K&H kutatása.
További nagy népszerűségnek örvend a gasztronómiai fesztivál, mely a fesztiválozói szegmens 34 százalékát mozgósítja, valamint a városi fesztiválok (30 százalék) is közkedvelt szórakozási lehetőségek. A nemek tekintetében a hölgyek az átlagnál nagyobb érdeklődést mutatnak a szüreti fesztiválok iránt, míg az urak figyelmét a könnyűzenei koncertek tudják inkább felkelteni.

Míg az idősebb, 50 feletti látogatói szegmenst a hagyományőrző és gasztronómiai fesztiválok vonzzák, addig a 18-29 éveseket a könnyűzenei és motoros fesztiválok csalogatják. A budapestiek az átlagnál magasabb arányban jutnak el művészeti, tánc és könnyűzenei koncertekre, vidéken a családi és városi fesztiválok népszerűek.

A fesztiváltól elmaradás főbb indokai, hogy nincs olyan tematika, amely érdekelné az elmaradók körét (38 százalék), illetve a tömegtől való viszolygás (37 százalék) is komoly visszatartó erőt jelent. A fesztiváloktól elmaradók egy jelentős szegmense (24 százalék) az anyagi források hiányával magyarázta távolmaradását, a 40 év alatti lakosság körében az átlagnál magasabb ezen indok említése.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.
 

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo