A Neue Zürcher Zeitungnak, az üzleti világ egyik vezető lapjának áttekintése arról számol be, hogy a színvonalas ruházati áruházak külön osztályokat rendeznek be, ahol a menedzserek nem csak méretre igazított öltönyöket rendelhetnek, hanem styling-workshopokon is tájékozódhatnak, mikor, mit és hogyan kívánatos viselniük.
Általában a fiatalabb nemzedékekhez tartozók követik a szűkre szabott, a test alakját mutató öltöny (slim fit) divatját, de idősebbek is – nemkülönben minden korosztály keresi a divatos mellényeket, színes gombokkal, gomblyukakkal díszített ingekeket, a szivarzsebben viselt színes kendőket.
A szűk öltöny divatja azt is jelenti, hogy a férfiaknak ügyelniük kell alakjukra. Nem a „kigyúrt” alak számít kívánatosnak, hanem a
láthatón kisportolt test – amihez temészetesen mozogni is kell. Így napjaink menedzserei nem elegáns golfklubokban múlatják az dőt, hanem inkább kerékpárra kapnak – ami egyébként jót tesz a imágónak is.
A jó megjelenés érdekében megváltoztak az üzleti életben mozgó férfiak étkezési szokásai is. Míg korábban vezetők tanácskozásain több fogásos menü, hozzá bor volt a megszokott, most sok vezető ugyanúgy salátát, párolt zöldséget vagy könnyű halat fogyaszt, ásványvízzel, mint a hölgyek, és szeszt legfeljebb este iszik.
A svájci tanulságok szerint az üzletemberek megjelenésére jelentős hatással vannak a médiában állandóan látható futball-sztárok: magas, jó alakú férfiak, akik ráadásul, tanácsadóik jóvoltából, divatosan, egyúttal ötletesen, fiatalosan öltözködnek. Arról nem is beszélve, hogy általában igen vonzó ifjú hölgyek társaságában mutatkoznak...