Tovább szigorítanak az autók széndioxid-kibocsátásán, de hogy lehet ezt betartani?

Jelentősen tovább korlátozza az EU az autók károsanyag-kibocsátását. Kérdés, hogyan tudják majd a gyártók az előírásokat megtartani.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

2021-hez viszonyítva az új személykocsik 2030-ra átlag 37,5 százalékkal kevesebb széndioxidot bocsáthatnak majd csak ki, míg a könnyű teherszállítóknál 31 százalékos átlagos csökkentést kell elérni. Döntés született az Európai Parlamentben arról is, hogy 2025-re már 15 százalékos csökkentést kell elérni. Az előírást a tagállamoknak még jóvá kell hagyniuk, ezzel azonban számolni lehet.

Kép: Pixabay

A tagországok ősszel eredetileg azt javasolták, hogy mind a személykocsiknál, mind a könnyű teherszállítóknál átlagosan 35 százalékos csökkentést írjanak elő, míg Németország korábban csak 30 százalékosat szeretett volna.,

Míg környezetvédő szervezetek túl gyengének minősítették az új rendezést, a gyártók eltúlzottnak.
Tovább drágulnak az autók a környezetvédelmi előírások miatt
Tovább emelkednek az autóárak: a Volkswagen kocsijainál például a következő években a dízeleknél legalább 2000-2500, a benzinmotorosoknál 1000-1500 euróval magasabb árakkal kell számolni.
Az Acea, az európai autógyártók szövetsége szerint a szigorúbb normáknak „pusztító kihatása lesz” a foglalkoztatottságra.

Az előírások csak akkor teljesíthetők, ha a gyárak a benzines és a dízel-járművek mellett egyre több, károsanyagot nem kibocsátó elektromos autót készítenek. Sok cég mindenesetre még a 2021-re előírt norma elérésétől is messze van. Két év múlva az új kocsik átlag legfeljebb 95 g szén-dioxidot bocsáthatnak ki kilométerenként, míg a jelenlegi európai átlag 118,5 g-nál van.

Az üvegház-hatású gázok kereken negyede származik a közlekedésből, elsősorban a személy- és a teherautókból.

(Forrás: Der Spiegel)

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo