Tovább szigorítanak az autók széndioxid-kibocsátásán, de hogy lehet ezt betartani?

Jelentősen tovább korlátozza az EU az autók károsanyag-kibocsátását. Kérdés, hogyan tudják majd a gyártók az előírásokat megtartani.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2021-hez viszonyítva az új személykocsik 2030-ra átlag 37,5 százalékkal kevesebb széndioxidot bocsáthatnak majd csak ki, míg a könnyű teherszállítóknál 31 százalékos átlagos csökkentést kell elérni. Döntés született az Európai Parlamentben arról is, hogy 2025-re már 15 százalékos csökkentést kell elérni. Az előírást a tagállamoknak még jóvá kell hagyniuk, ezzel azonban számolni lehet.

Kép: Pixabay

A tagországok ősszel eredetileg azt javasolták, hogy mind a személykocsiknál, mind a könnyű teherszállítóknál átlagosan 35 százalékos csökkentést írjanak elő, míg Németország korábban csak 30 százalékosat szeretett volna.,

Míg környezetvédő szervezetek túl gyengének minősítették az új rendezést, a gyártók eltúlzottnak.
Tovább drágulnak az autók a környezetvédelmi előírások miatt
Tovább emelkednek az autóárak: a Volkswagen kocsijainál például a következő években a dízeleknél legalább 2000-2500, a benzinmotorosoknál 1000-1500 euróval magasabb árakkal kell számolni.
Az Acea, az európai autógyártók szövetsége szerint a szigorúbb normáknak „pusztító kihatása lesz” a foglalkoztatottságra.

Az előírások csak akkor teljesíthetők, ha a gyárak a benzines és a dízel-járművek mellett egyre több, károsanyagot nem kibocsátó elektromos autót készítenek. Sok cég mindenesetre még a 2021-re előírt norma elérésétől is messze van. Két év múlva az új kocsik átlag legfeljebb 95 g szén-dioxidot bocsáthatnak ki kilométerenként, míg a jelenlegi európai átlag 118,5 g-nál van.

Az üvegház-hatású gázok kereken negyede származik a közlekedésből, elsősorban a személy- és a teherautókból.

(Forrás: Der Spiegel)

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo