Tovább szigorítanak az autók széndioxid-kibocsátásán, de hogy lehet ezt betartani?

Jelentősen tovább korlátozza az EU az autók károsanyag-kibocsátását. Kérdés, hogyan tudják majd a gyártók az előírásokat megtartani.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2021-hez viszonyítva az új személykocsik 2030-ra átlag 37,5 százalékkal kevesebb széndioxidot bocsáthatnak majd csak ki, míg a könnyű teherszállítóknál 31 százalékos átlagos csökkentést kell elérni. Döntés született az Európai Parlamentben arról is, hogy 2025-re már 15 százalékos csökkentést kell elérni. Az előírást a tagállamoknak még jóvá kell hagyniuk, ezzel azonban számolni lehet.

Kép: Pixabay

A tagországok ősszel eredetileg azt javasolták, hogy mind a személykocsiknál, mind a könnyű teherszállítóknál átlagosan 35 százalékos csökkentést írjanak elő, míg Németország korábban csak 30 százalékosat szeretett volna.,

Míg környezetvédő szervezetek túl gyengének minősítették az új rendezést, a gyártók eltúlzottnak.
Tovább drágulnak az autók a környezetvédelmi előírások miatt
Tovább emelkednek az autóárak: a Volkswagen kocsijainál például a következő években a dízeleknél legalább 2000-2500, a benzinmotorosoknál 1000-1500 euróval magasabb árakkal kell számolni.
Az Acea, az európai autógyártók szövetsége szerint a szigorúbb normáknak „pusztító kihatása lesz” a foglalkoztatottságra.

Az előírások csak akkor teljesíthetők, ha a gyárak a benzines és a dízel-járművek mellett egyre több, károsanyagot nem kibocsátó elektromos autót készítenek. Sok cég mindenesetre még a 2021-re előírt norma elérésétől is messze van. Két év múlva az új kocsik átlag legfeljebb 95 g szén-dioxidot bocsáthatnak ki kilométerenként, míg a jelenlegi európai átlag 118,5 g-nál van.

Az üvegház-hatású gázok kereken negyede származik a közlekedésből, elsősorban a személy- és a teherautókból.

(Forrás: Der Spiegel)

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo