Úgy tűnik, a németek száguldozhatnak tovább

A német konzervatívok ellenzik a sebesség korlátozását az autópályákon, sőt enyhítenének a károsanyag-határokon. A Zöldek a tüdőgyógyászokra hivatkozva veszélyesnek tartják a terveket.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A felmérések szerint a német autósoknak mintegy a fele ellenzi, hogy korlátozzák a sebességet az autópályákon, míg a másik fele egyetértene azzal, hogy – az uniós gyakorlathoz hasonlóan – Németországban se lehessen 130 km/óránál gyorsabban hajtani.

Kép: Pixabay

Andreas Scheuer, a bajor CSU-hoz tartozó közlekedési miniszter azzal érvelt, hogy összesen 7.640 kilométernyi autópálya-szakaszon van sebességkorlátozás – a többi, kereken 18.000 km-en nincsen, de a gyorshajtás miatti balesetek száma európai összehasonlításban igen alacsony. A pályákon 2017-ben 409 ember vesztette életét, többségük gyorshajtás miatt. A miniszter, nemkülönben Markus Söder bajor kormányfő szerint „a Zöldek ideológiájának kérdéséről van szó”, azok nézetével ellentétben a korlátozás nem hozna érdemi eredményt a környezetvédelemben.

A konzervatívok ráadásul azt javasolják, enyhítsék a járművek károsanyag-kibocsátására

Az autógyártók nyakára lépne Brüsszel
Az új személyautók esetében 37,5 százalékkal, míg a könnyű haszongépjárművek esetében 31 százalékkal kell leszorítani az átlagos szén-dioxid-kibocsátást 2030-ra a 2021-es szinthez képest - állapodtak meg hétfőn az Európai Unió (EU) társjogalkotó intézményei.
vonatkozó előírásokat. A jelenleg érvényes normák következtében egy sor német nagyvárosban betiltották régebbi dízel-autók behajtását a belső övezetekbe és erre egyre több településen kerül sor. Következésképp visszaesett a dízel-kocsik eladása és a németek szabadulni próbálnak ilyen járműveiktől, mert már a csak néhány éveseket is érintheti a behajtási tilalom.

Meglepetésre 100 német tüdőgyógyász (a szakma 4.000 művelője közül) nyilatkozatot adott ki, amelyben támogatják a CDU/CSU fenti törekvését. Szerintük felül kell vizsgálni az uniós és a német normákat, mert azok túl szigorúak, a valóságban a kocsik által kibocsátott nitrogén-oxid veszélyét eltúlozzák.

Külföldi kollégáik válasza gyorsan megérkezett. Az Európai Tüdőgyógyászok Társasága valamint a 70.000-es tagságú nemzetközi szakszövetség nyilatkozatban mondott ellent. Véleményük szerint egyértelműen bizonyított, hogy a nagy mértékben a járműközlekedés okozta légszennyezés évente 4,2 millió ember halálához vezet, ezért semmi indok nincs az uniós és a német normák csökkentésére.

(Forrás: Frankfurter Allgemeine Zeitung, Der Spiegel)

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo