Úgy tűnik, a németek száguldozhatnak tovább

A német konzervatívok ellenzik a sebesség korlátozását az autópályákon, sőt enyhítenének a károsanyag-határokon. A Zöldek a tüdőgyógyászokra hivatkozva veszélyesnek tartják a terveket.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A felmérések szerint a német autósoknak mintegy a fele ellenzi, hogy korlátozzák a sebességet az autópályákon, míg a másik fele egyetértene azzal, hogy – az uniós gyakorlathoz hasonlóan – Németországban se lehessen 130 km/óránál gyorsabban hajtani.

Kép: Pixabay

Andreas Scheuer, a bajor CSU-hoz tartozó közlekedési miniszter azzal érvelt, hogy összesen 7.640 kilométernyi autópálya-szakaszon van sebességkorlátozás – a többi, kereken 18.000 km-en nincsen, de a gyorshajtás miatti balesetek száma európai összehasonlításban igen alacsony. A pályákon 2017-ben 409 ember vesztette életét, többségük gyorshajtás miatt. A miniszter, nemkülönben Markus Söder bajor kormányfő szerint „a Zöldek ideológiájának kérdéséről van szó”, azok nézetével ellentétben a korlátozás nem hozna érdemi eredményt a környezetvédelemben.

A konzervatívok ráadásul azt javasolják, enyhítsék a járművek károsanyag-kibocsátására

Az autógyártók nyakára lépne Brüsszel
Az új személyautók esetében 37,5 százalékkal, míg a könnyű haszongépjárművek esetében 31 százalékkal kell leszorítani az átlagos szén-dioxid-kibocsátást 2030-ra a 2021-es szinthez képest - állapodtak meg hétfőn az Európai Unió (EU) társjogalkotó intézményei.
vonatkozó előírásokat. A jelenleg érvényes normák következtében egy sor német nagyvárosban betiltották régebbi dízel-autók behajtását a belső övezetekbe és erre egyre több településen kerül sor. Következésképp visszaesett a dízel-kocsik eladása és a németek szabadulni próbálnak ilyen járműveiktől, mert már a csak néhány éveseket is érintheti a behajtási tilalom.

Meglepetésre 100 német tüdőgyógyász (a szakma 4.000 művelője közül) nyilatkozatot adott ki, amelyben támogatják a CDU/CSU fenti törekvését. Szerintük felül kell vizsgálni az uniós és a német normákat, mert azok túl szigorúak, a valóságban a kocsik által kibocsátott nitrogén-oxid veszélyét eltúlozzák.

Külföldi kollégáik válasza gyorsan megérkezett. Az Európai Tüdőgyógyászok Társasága valamint a 70.000-es tagságú nemzetközi szakszövetség nyilatkozatban mondott ellent. Véleményük szerint egyértelműen bizonyított, hogy a nagy mértékben a járműközlekedés okozta légszennyezés évente 4,2 millió ember halálához vezet, ezért semmi indok nincs az uniós és a német normák csökkentésére.

(Forrás: Frankfurter Allgemeine Zeitung, Der Spiegel)

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo