A pandémia óta az emberek 64 százaléka előnyben részesíti a fenntartható termékeket vásárlásai során, de minden második válaszadó (53 százalék) jobban oda is figyel költéseire, mint a válság előtt. A megkérdezettek több mint fele (56 százalék) ezért csak olyankor dönt a környezetbarát megoldás mellett, ha azzal spórolhat is, például csökkenti az energiafogyasztást (85 százalék), újrahasznosítja a termékcsomagolást (83 százalék), vagy többször használható bevásárlótáskát választ (83 százalék).
„Az árérzékenység azt mutatja, hogy a fogyasztók döntő többsége a vállalatoktól várja, hogy élen járjanak a környezeti és társadalmi felelősségvállalás terén” – emelte ki Demeter Ákos, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője.A vevők ezen felül több átláthatóságot várnának a gyártóktól és forgalmazóktól, mivel közel kétharmaduknak (61 százalék) nincs elég információja ahhoz, hogy tudatosan hozzon döntést. A fenntartható termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatban az emberekben ráadásul kialakult egy negatív percepció is, miszerint azok gyenge minőségűek (67 százalék) és drágák (66 százalék).
„A vállalatoknak segíteniük kell a fogyasztóknak összehangolni a szándékaikat a tetteikkel. Ennek érdekében meg kell változtatni a céges gondolkodást, és a fenntarthatóságot középpontba helyezve értéket teremteni. Érdemes új együttműködéseket kialakítani a beszállítókkal, a versenytársakkal és magukkal a vevőkkel is. Ehhez mindenképp átalakulásra van szükség, amire egy nemzetközi tanácsadócég fel tudja készíteni a cégeket” – hangsúlyozta Demeter Ákos.A válaszadók negyede szerint a nagy multinacionális szervezeteknek mindemellett csökkenteniük kellene a működésük során keletkező hulladék mennyiségét (28 százalék) és az üvegházhatást okozó gázok kibocsátását (25 százalék).