A fast food, vagyis a gyorséttermek után fast fashionnek is nevezett alacsony árkategóriájú divatmárkák egyaránt erősítik zöld renoméjukat. A diszkontdivat szektorában versenyelőny lett az ökotudatosság, mert a vásárlók egyre fontosabbnak tartják a környezetvédelmet.
A Zara 2016 szeptemberében dobta piacra első környezetbarát kollekcióját, melyet #JoinLife névre keresztelt. A ruhák organikus gyapotból, újrahasznosított gyapotból és tencelből készültek. A tencel nagy kedvence mostanság a környezeti terhelésüket csökkenteni kívánó divatházaknak. (A Reformation divatcég is előszeretettel használja.)
A Mango 2017 tavaszára 45 új ruhamodellt tartalmazó kollekcióval állt elő, mely annyiban überolja a Zarát, hogy itt már mindkét nemre gondoltak. A ruhákból huszonötöt nőknek, húszat férfiaknak terveztek. Itt is az alapanyag teszi környezetbaráttá a termékeket, organikus gyapotot, újrahasznosított poliésztert és tencelt használtak fel a készítésükhöz. De a cég továbbment.
A Mango már 2015-ben elindította ruha-újrahasznosítási programját, a fogyasztók leadhatták régi ruháikat a boltokban.
A H&M "bionikus" fonalnak nevezi a ruha matériáját. (A bionic angol szó arra utal, ha egy gyártási folyamatban a természeti folyamatokat utánozzák.)
A H&M egy nagy volumenű, az egész cégműködést átitató zöldülést kezdett el. 2015-ig a cég termékei 20%-ban tartalmaznak fenntartható módon előállított alapanyagokat, 2020-ra az a cél, hogy 100%-ban fenntartható termesztésű gyapjút alkalmazzanak a ruháikban. Ez azt jelenti, hogy a gyapotültetvényeket nem erdőirtással létesítik. Egyes cégek a fenntartható kifejezésbe azt is beleértik, hogy a növénynek organikusnak kell lennie, vagyis nem használhatnak a termesztésükhöz vegyi anyagokat. Annyit tudni, hogy a kollekcióba tartozó parfümöt organikus olajokkal állították elő.
A H&M annyiban tart előrébb a konkurenciánál, hogy ökotudatos gyerekruhákat is gyárt.
Forrás: Huffington Post, refinery29.com