Végzetes hibák a Google Analytics elemzésében

Az elmúlt évtizedben a marketingszakma a kreatív művészkedésből mindinkább kőkemény, adatvezérelt mérnöki tudománnyá fejlődik, olyan szakmává, ahol igenis mérni lehet, sőt mérni kell az eredményeket. A Google Analytics ennek a legkönnyebben elérhető eszköze – már ha megfelelően tudjuk használni. A Langmár Kommunikáció cikkéből kiderül, hogyan kerülheti el a buktatókat.

Különös fejlemény: az utóbbi 15 évben a marketingszakma a „soft” kreatív művészkedés és a hasraütéses ötletek irányából egyértelműen eltolódott az adatok által uralt „hard” azaz kőkemény üzlet felé. Ma már mérnöki pontossággal és nem intuícióval dolgoznak a legjobbak. Mi is mindent mérünk, amit csak csinálunk.

Hogyan csatlakozhat Ön ehhez a trendhez? Az online kommunikáció eredményességének egyik legkönnyebben elérhető eszköze a Google Analytics. Nem nagy ördöngösség, de jobb, ha előre tudunk a csapdáiról. Kerülje el ezt az 5 hibát, hogy okosan mérje marketingjét:

fotó: Flickr/hamza butt

Alacsonyak a számok: itt a világvége!

Elsőre legalábbis a legtöbb felhasználón ez az érzés lesz úrrá, amikor használni kezdi az Google mérőeszközt. Holott egészen másként kell gondolkodni a sikerhez: hálásak kell lennünk az alacsony mutatóknak, mert ezek mutatják meg, hogy milyen marketingstratégia nem működött eddig.

Például Ügyfélszerzés menüpont alatt érdemes megnézni a

Minden forgalom → Csatornák → Közösségi hálózatok

adatot. Ez alapot szolgáltat annak eldöntéséhez, hogy melyik közösségi hálózatot használjuk még intenzívebben, mert onnan jön be a mi speciális célközönségünk zöme.

Képletek és logikák a hatékony szövegírás mögött
Te ismered az Aidát? Nem az operára gondolunk, hanem az értékesítési szövegírás több mint százéves képletére, ami az ’50-es évek amerikai szappanoperáiból, a reklámszünetekből indult világhódító útjára. A Langmár Kommunikáció cikke bemutatja az emögött húzódó logikát és számos korszerűbb változatát is.
Általában véve tehát az elején nem azon kell aggódni, ami alacsony. Hanem erősíteni kell azt, ami már most is kiemelkedik. Ez a gondolkodási minta az, ami sikerhez vezet.

Ne a hiúsági statisztikákat elemezzük!

A hiúsági statisztikák olyan mérőszámok, amik szépen mutatnak, de nem járulnak hozzá a bevételünk növeléséhez. Itt van mindjárt az oldalon töltött idő mint a weboldal sikerének mértéke. Na és vajon kik töltik a legtöbb időt a céges oldalon? Nem biztos, hogy sikerül kitalálni, pedig alighanem a cég munkatársai. Hiszen az informatikustól akár a cégvezetőig el kell itt bíbelődniük ezzel-azzal, mert hozzátartozik a munkájukhoz.

Mit tegyünk, hogy ne csapjuk be azt, akit a legkönnyebb, azaz saját magunkat?

Az

Adminisztrálás → Szűrők → Új szűrő

útvonalon elérhető a filter, amivel kizárhatunk bizonyos IP címeket a forgalom méréséből azért, hogy a valóságot lássuk.

Nem minden forgalom egyforma

Sokféle forrásból érkeznek hozzánk a látogatók. Vannak köztük olyanok, akik rákerestek a Google-en egy problémájukra, és a mi tartalmainknak szavaztak bizalmat. Ez a szerves, vagyis az organikus keresés, amely igen értékes beáramlás bármely cég esetében. De vannak olyanok is, akik hirdetésünket látták, és akikét drágán megfizettünk a Google-nek.

Öt hiba, amitől a legjobb üzleti blog is bedöglik
Ha a keresőoptimalizálás a tét, akkor az üzleti blog rendszeres írása a legjobb stratégia. A hasznos tartalommal gyakran frissülő oldalakat imádja a Google, és nagyobb bizalommal keresik fel az érdeklődők is. De csakis akkor, ha a blog elkerüli azt az 5 hibát, amire a Langmár Kommunikáció cikke hívja fel a figyelmet!
Mindenfélével találkozhat az ember: PPC hirdetések, közösségi média, e-mail-marketing, más weboldalakról érkező forgalom – ezek a főbb látogatóforrások.

Ne keverjük őket, mert ez is torz összképet ad! Szerencsére a Google Analytics van annyira okos, hogy különválassza nekünk ezeket, mert így megalapozott döntést lehet hozni arról, hogy mibe fektessünk több pénz vagy energiát, időt vagy tudást.

Hirdessünk többet? Vagy inkább írjunk cikkeket a blogunkra? Árnyalt mérés nélkül megválaszolhatatlan lenne ez a dilemma.

Mikor nem kell örülni nálunk töltött időnek?

Tévhit az is, hogy mindig jót jelent, ha a látogatók a weblapunkat hosszasan böngészik. Az is lehet persze, hogy a sok érdekes blogcikket, díjmentes tudásanyagot csemegézik: ez pedig végül vásárláshoz vezet.  De önmagában akár meg is téveszthet minket a nyers adat, ha a fenti tartalommarketinges elemekben nem bővelkedik a webhelyünk. Ilyenkor valószínűbb, hogy a Google Analytics számai épp az ellenkezőjét tükrözik annak, amit szeretnénk. Mégpedig azt, hogy nem eléggé felhasználóbarát a weboldalunk, mert a látogatóink nem találják rögtön azt, amiért jöttek.

Inkább a trendet nézzük!

Ha fűrészfogas a grafikon, és le-fel visz a hullámvasút, az teljesen természetes. Csak a mesékben – és a csillagot az égről is leígérő üzleti konzultánsoknál – lehetségesek mindig felívelő statisztikák.  Némi játék belefér! Ha következtetéseket akarunk levonni, ahhoz legalább féléves időtávlatot kell figyelembe venni. Ezen belül is a konverziós arány, vagyis látogatóknak a vásárlókéval osztott száma az, amire elsősorban kíváncsinak kell lennünk. Ennek általános trendje: növekedése vagy csökkenése már valóban számít, de ez is csak hosszabb, több hónapos távon értelmezhető igazán jól.

Annak számára, akinek mindennapi kenyere, a Google Analytics viszonylag egyszerű mérési platformot jelent. Fölösleges azonban túl mélyen elmerülni benne, ha valakinek épp nem rokonszenvesek a számok, vagy nem szereti, ha bokros teendői mellett újabb „házi feladatot” akarnak kiosztani neki. Ez esetben tanácsunk: ne vesztegesse a drága időt erre, hanem folyamodjon inkább szakértői segítséghez!

Szerző:

A Langmár Kommunikáció csapata

www.langmar.hu

 

A nagy ötös, avagy személyiségjegyek az üzleti kommunikációban
Hogyan lehetne mindenki számára egyszerre érdekes és vonzó az Ön cége által folytatott üzleti kommunikáció? Lehet, hogy sehogy, de éppen ez lehet a titka a sikernek. Kinek kell, és miként lehet tetszeni valójában, hogy a folyamat vége eladás legyen? A Langmár Kommunikáció szakértőinek segítségével ennek a nyomába eredtünk.

Véleményvezér

Bújtatott adókkal emeli a kormány az árakat

Bújtatott adókkal emeli a kormány az árakat 

A magyar állam inflációt generál.
Kukorica nagyhatalomból hátul kullogók lettünk

Kukorica nagyhatalomból hátul kullogók lettünk 

Nagyon döcög a magyar agrárágazat.
Magyar Péter kérdőre vonta Orbán Viktort 

Magyar Péter kérdőre vonta Orbán Viktort  

A miniszterelnök eltűnt.
25-30 százalékkal drágul az alma

25-30 százalékkal drágul az alma 

Nem sok jót várhatunk az idén mezőgazdaságunktól.
Szemet vetett a kormány a nyugdíjcélú megtakarításokra, óriási károkat okozna a lépés

Szemet vetett a kormány a nyugdíjcélú megtakarításokra, óriási károkat okozna a lépés  

A Nyugdíjas Parlament úgy látja, a tervezett lépés nagymértékben elbizonytalanítja a megtakarítókat.
Magyar Péter a kórházak állapotának bemutatása után újabb területekre merészkedik

Magyar Péter a kórházak állapotának bemutatása után újabb területekre merészkedik  

A Tisza Párt elnöke az oktatás és a szociális szféra fel fordul. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo