Újra sztrájkolnak a Continental makói gumigyárában

Nyolcórás sztrájk lesz február 20-án, szombaton a túlóraként is elrendelt délelőtti műszak teljes idején a Continental makói telephelyén, miután a mintegy 150-200 dolgozó részvételével rendezett kétórás figyelmeztető munkabeszüntetés sem hozott változást.  A gumigyári dolgozók tiltakoznak a számukra kedvezőtlen módon megváltoztatott munkakörülmények, egyebek között a túl sok túlóra és a tíz évnél hosszabb ideje ott dolgozók plusz juttatásainak elvétele ellen - közölte lapunkkal a Makói Gumiipari Szakszervezet és a Gumiipari Szakszervezeti Szövetség.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

(Fotó: Pixabay.com)

A közleményükben mint emlékeztetnek: a makói gumigyárban tavaly nyáron szűnt meg a munkabéke, ekkor ugyanis a munkáltató – a Continental AG Contitech Fluid Automotive Hungária Kft. vezetése – a koronavírus-járvány miatt szükséges intézkedésekre hivatkozva egyoldalúan felmondta a túlmunkát is szabályozó kollektív szerződést – a konszernhez tartozó cégek közül egyedüliként –, s ezzel gyakorlatilag szabad kezet kapott a még a gyárban maradt munkások korlátlan túlóráztatására.

Ekkor sokan megváltak a cégtől, mert nem vállalták a vezetőség által egyoldalúan bevezetett új munkarendet. Az ottmaradtakat – mintegy 1700 dolgozót – azóta egyre jobban hajszolja a cégvezetés, mert az időközben megszaporodott megrendelést ezzel, a drasztikusan lecsökkent létszámmal is teljesíteni akarja – ismertette az alapkonfliktust Radics Gábor, a Gumiipari Szakszervezeti Szövetség elnöke, a vállalatcsoport európai üzemi tanácsának magyar elnökségi tagja.

A gyárban működő Makói Gumiipari Szakszervezet több megoldást is javasolt a vita feloldására – egyebek között azt, hogy amíg a céggel közösen ki nem dolgoznak egy új, kompromisszumos kollektív szerződést, addig maradjon érvényben a régi –, ám a munkáltató ezeket rendre lesöpörte, így az érdekvédők által kezdeményezett kollektív munkaügyi vita végül eredménytelenül végződött.

Mint írják, a pattanásig feszült légkörben csak olaj lett a tűzre, hogy a cégvezetés a régiek kárára venne fel jó pénzért új munkavállalókat úgy, hogy a tíz évnél hosszabb ideje ott dolgozóktól elvonná a pluszjuttatásokat, s abból fedezné az új béreket. A szövetség elnöke, Radics Gábor hangsúlyozta: a Continental teljes vállalatcsoportján belül egyedül a makói telephelyre jellemző – és kiemelkedő – a munkáltató agresszív és elnyomó politikája.

Ahogy arról beszámoltunk, a makói gumigyár dolgozói a héten kétórás figyelmeztető sztrájkot hirdettek, végső eszközként így tiltakoztak a munkakörülmények ellen, amelyre a Continental AG Contitech Fluid Automotive Hungária Kft. többek között az alábbiakat közölte:

A Contitech Fluid Automotive Hungária Kft., mint munkáltató elkötelezett amellett, hogy megállapodjon egy új, versenyképes kollektív szerződésről. Továbbra is arra törekszünk, hogy mukatársainkkal együtt tudjuk makói telephelyünk versenyképességét javítani, és ezzel a gyár hosszú távú jövőjét biztosítani. A sztrájkbizottság követeléseivel kapcsolatban jelenleg is folynak az egyeztetések”
– írták.

Véleményvezér

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo