Szintet léphet a céges autólízing

2019. július 22. hétfő - 18:23 / piacesprofit.hu
  •    

Népszerű, de a nyugati piacokhoz képest még alacsony a lízingelt gépjárművek száma Magyarországon. Amíg a nyugat-európai országokban akár a 40-50 százalékot is eléri az ilyen formán finanszírozott gépkocsik aránya, addig hazánkban a 2 százalékot közelíti a piaci részesedésük.

Ez a finanszírozási forma egész Európában népszerű, a Deloitte elemzése alapján 2010-ben még 7,3 millió új gépjárművet vásároltak magánszemélyek, és 7,2 millió céges gépkocsit állítottak forgalomba, ezzel szemben – a legfrissebb adatok alapján – 2016-ban 6,3 millióra (42 százalék) csökkent a magán vásárlók, és 8,7 millióra (58 százalék) nőtt a céges beszerzések száma. A kutatócég előrejelzései alapján 2021-re akár 63 százalékra gyarapodhat a vállalatok által, vagy a számukra forgalomba helyezett gépkocsik aránya, s összességében elérheti akár a 10 milliós újautós darabszámot is.

kép: wikipedia

kép: wikipedia

Ez a hatás a hazai piacon is érzékelhető, bár a nyugat-európai országokkal szemben még jelentős az elmaradás a területen: Angliában, Hollandiában, Németországban, Franciaországban, Olaszországban a teljes piacon akár 40-50 százalékot is eléri a lízingelt gépkocsik részesedése.

Néhány dolog, amit jó, ha tudsz az autólízingről
A tavaly év végén elfogadott őszi adócsomag 2019. január 1-től még kedvezőbbé teszi a vállalatok számára a cégautóbérlést. Mostantól nem kell útnyilvántartást vezetni ahhoz, hogy a bérleti díj áfájának 50 százaléka levonható legyen. A vállalatok számára tehát egyre több előnnyel jár, ha lízingkonstrukcióban használják a gépjárműveket. A LeasePlan szakértői most összefoglalják a legfontosabb tudnivalókat és különbségeket.

Magyarország útjain 3,6 millió gépkocsi fut, ebből megközelítőleg 50.000 autó a lízingelt vagy flottakezelt, amely 1,6 százalékos arányt jelent. A piac egyébként hazánkban is jelentős, mivel 1,8 millió cég tevékeny az országban,

a kis- és középvállalkozások erősödésével bővülhet a szerződők száma, hiszen ezek a vállalatok jellemzően 8-10 éves gépkocsikat használnak.

A hazai vállalatok a céges autót még mindig luxusnak tekintik, éppen ezért a vásárlóerő és a gazdaság növekedéséhez hasonlítva lassan nő a lízingelt járművek száma Magyarországon. Ráadásul sok esetben a teljes használatra vonatkozó költség kimutatások sem győzik meg könnyedén a kis- és középvállalkozások vezetőit, pedig kiszámítható díjon, kedvező konstrukcióban, kockázat nélkül használhatnának lízingelt gépkocsit.” – vélekedett Buchta Norbert, a Business Lease ügyvezető igazgatója.

A céges autót nem szabad kizárólag pénzügyi oldalról megközelíteni, egy ilyen jármű eszköz lehet a HR kezében, ugyanis a céges gépkocsikkal könnyedén csökkenthető akár a fluktuáció is.

Magyarországon korábban a céges autó egyenlő volt a dízelautóval, mára azonban ez a gondolkodásmód kezd megváltozni, s a partnek nyitottabbak a benzines modellekre is – tájékoztatott Buchta Norbert.