Nyolc mondat, amit sose mondhat a főnök!

2015. március 18. szerda - 18:30 / piacesprofit.hu
  •    

Durván bánni nem csak udvariatlan dolog a munkavállalókkal, hanem súlyos hiba is. Jelenleg ugyanis egyre súlyosabb problémaként jelentkezik a cégeknél a szakemberhiány és egy rosszul megválasztott mondat miatt könnyen elpártolhat tőlünk a dolgozónk. Mutatunk ezért nyolcat azokból a mondatokból, amiket soha, semmilyen körülmények között ne mondjunk ki.

Kép: Pixabay

Manapság, amikor a jó szakember aranyat ér, a cégvezetőknek és a menedzsereknek is jobban meg kell válogatnia a szavaikat a munkatársaikkal szemben. A jó alkalmazott ugyanis nem beszél vissza – hanem feláll és elmegy. Ezért most Bernard Marr cégvezetési szakértő segítségével mutatunk néhány mondatot, amelyet soha, semmilyen körülmények között sem mondhat a főnök – és nem csak azért, mert árt a reputációjának, hanem azért is, mert szimplán udvariatlanság.

 Örülj, hogy van állásod!

Még ha igaz is, akkor is csak  egy üres fenyegetés, mert a munkaadó éppen olyan szerencsés, hogy van egy képzett munkavállalója, aki betölti a pozíciót. Éppen most, amikor több cég is arra panaszkodik, hogy nemcsak megtalálnia, de megtartania is nagyon nehéz a képzett munkaerőt. Ezért, ha valakinek a teljesítményével nem vagyunk elégedettek, akkor szabaduljunk meg tőle, de a jó munkaerőt ne riasszuk el a fenyegetésekkel.

 Ez munka és nem szórakozás!

Ez igaz, de ez még nem jelenti azt, hogy nem élvezhetjük a munkánkat.  Az ügyvezetők jól teszik, ha ügyelnek arra, hogy a beosztottak, munkatársak rendszeresen feltöltődjenek, illetve olyan munkakörnyezetről sem árt gondoskodni, ahol nem érzik szinte állandóan nyomás alatt magukat. Ez ugyanis gyorsan kiégéshez vezethet – amelynek veszélyeiről itt olvashat, – de a motivációjukat is csökkenti és a munkahely hírének is árt.

Nem azért fizetlek, hogy gondolkodj!

Soha, semmilyen körülmények között ne vessünk gátat a kreativitásnak, az innovációnak! Nem csak azért, mert ez alapvető létkérdése minden vállalatnak, hanem azért is, mert minden munkán lehet még fejleszteni, olcsóbbá, hatékonyabbá tenni a munkafolyamatokat.

10 dolog, amivel szabotálhatjuk a saját cégünk növekedését
Szokás panaszkodni a világgazdaságra, a szabályozási környezetre, a fogyasztói szokásokra, a gyilkos árversenyre és sok minden másra, de ha mélyen magunkba nézünk szomorú, de igaz: a kisvállalkozások rendszeresen saját maguk szabotálják a növekedésüket. A külvilágon nem tudunk változtatni, de tegyük meg, ami rajtunk múlik!

Nem én írom a szabályokat!

Hát ki más? Ha a munkavállalónknak, beosztottunknak valamilyen problémája, panasza van, akkor abban nekünk kell intézkednünk, még akkor is ha esetleg nem vagyunk illetékesek a témában.

Az a munkád, amire azt mondom!

Ha a munkavállaló elsődleges feladatait semmibe vesszük, és a más tevékenységre irányítjuk át, akkor magyarázzuk meg, hogy miért tesszük ezt, illetve hogy mi lesz a másik félbehagyott munkával. Ha ezt nem tesszük, akkor a feladatok leértékelődnek a munkavállaló szemében és motivációja – hiszen értéktelen munkát végez – is jelentősen csökken.

Ezt nem így szoktuk!!

Ez a mondat azt sugalja egy cégvezető szájából, hogy nem szereti a változást, és nem is tud alkalmazkodni hozzájuk. Ebben az esetben érdemes elgondolkodnunk azon, hogy a cégek számára a mai gyorsan változó környezetben létfontosságú a rugalmasság.

Oldd meg!

Ez a hozzállás udvariatlan és lusta, hiszen egy jó vezetőnek fel kell tennie a kérdést, hogy valóban meg tudja oldani a feladatot a dolgozó, vagy esetleg ha képes is rá, segítene számára, ha irányt és támogatást nyújtunk neki? Pontosan az ilyen lusta hozzáállású cégvezetők miatt csökken jelentősen a munkavállalók motivációja,különösen a hölgyeké, akik a férfiaknál több támogatást várnak a vezetőtől.

 Ez magánügy!

Ha egy személyes probléma a munkavállaló teljesítményét negatívan befolyásolja, akkor az már minden, csak nem magánügy. Ha valaki rendszeresen késik vagy hiányzik a munkahelyéről, akkor az már a munkáltató problémája is. Ne hagyjuk magára ezzel a dolgozót, hanem próbáljunk meg együtt valamilyen megoldást találni a problémára.

Feliratkozom a(z) Cégvezetés & irányítás téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek