Nem enyhül a munkaerőhiány, három hónap alatt 16 százalékkal több álláshirdetést adtak fel

Nem mérséklődik a cégek munkaerőigénye, az első negyedévben tizenhét százalékkal nőtt az álláshirdetést feladó cégek, valamint a feladott álláshirdetések száma is az egy évvel korábbi adatokhoz képest - derül ki a Profession.hu jelentéséből.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Míg az álláshirdetések száma 16 százalékkal nőtt, a jelentkezések száma csak 7 százalékkal emelkedett. Az első három hónapban 54 százalékkal több hirdetés került a fizikai, segéd és betanított munka kategóriába 2017 elejéhez képest, a kategórián belül pedig kiemelkedett a betanított munkákra feladott hirdetések száma - szögezik le a jelentés készítői.

Kevesebb IT-st, több vendéglátóst keresnek

Szakmunkásból 20 százalékkal többet kerestek idén január-márciusban.  A szakképzettséget igénylő pozíciók között a Profession.hu szerint a bolti eladó, pénztáros állásokkal lehetett leggyakrabban találkozni az első negyedévben.    Vendéglátói pozícióra 37 százalékkal többen, fizikai, segéd és betanított munkára 28 százalékkal többen pályáztak az első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest.

Mitől lesz tökéletes az álláshirdetés?
Ahhoz, hogy megtaláljuk a megfelelő munkatársat az adott pozícióra, megfelelő helyen és módon kell keresni. Nem titok, hogy ennek legegyszerűbb módja az interneten történő álláshirdetés, hiszen az interneten gyorsan sok embert érhetünk el. Ahhoz, hogy sikeres legyen a keresésünk, nem árt néhány dologra odafigyelni.
A jelentkezéseket tekintve az IT és a gyártás, termelés szektorban is stagnálás mutatkozott. A mérnök kategóriában 19 százalékkal növekedett a pályázók száma, és ugyanennyivel az új hirdetések száma is. A Profession.hu összegzéséből kiderül: a legtöbbet megpályázott pozíciók között a tavalyi első helyről idén visszaszorult a harmadik helyre a területi képviselő pozíció, helyét pedig átvette a betanított munka. A második legkeresettebb terület az adminisztratív, irodai munka továbbra is.

Az álláshirdetések számában nagyobb növekedés volt még a vendéglátás (40 százalék), az adminisztráció és az építőipar (34-34 százalék) területén, illetve a banki szektorban (33 százalék). Stagnálást lehetett látni a gyártás, termelés (+3 százalék), IT-programozás (-1 százalék) és a marketing (-3 százalék) területeken.

A legnagyobb mértékben Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében nőtt a cégek munkaerőigénye, itt 24 százalékkal nőtt a hirdetést feladó cégek száma. Veszprém és Zala megyében szintén átlag feletti, 20-20 százalék volt a hirdetést feladó cégek számának a növekedése, Budapesten és Pest megyében pedig 15 százalékos - olvasható az összefoglalóban.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo