Négy hasznos remarketing technika mindenkinek

2019. március 25. hétfő - 15:06 / piacesprofit.hu
  •    

A remarketing igencsak hasznos stratégia lehet a Facebook-on hirdető cégeknek, mégis azt látni, hogy nehézkesen megy a listaépítés. Ezért Lévai Richárd közösségi marketing specialista segítségével mutatunk néhány hasznos technikát.

A remarketing az egyik leghatékonyabb megoldás a Facebook hirdetések között, hiszen itt válogatottan tudod utolérni a legjobb célcsoportjaidat. Mégis azt látni, hogy a listaépítés sokszor nehézkes, mert nem áll a rendelkezésre a megfelelő strukturális háttér (pl. a weboldal nem jó felépítésű). Szerencsére ma már sok különböző lehetőség van az egyéni célközönségek (mert ez a remarketing hivatalos neve a Facebookon) felépítésére – hívta fel a figyelmet Lévai Richárd közösségi marketing specialista legfrissebb blogbejegyzésében.

Íme, 4 hatékony megoldás:

A nagy klasszikus: URL alapon

A leggyakoribb megoldás, amikor bizonyos menüpontjaid látogatóiból építesz listát. Ha tippelni kellene, ezt használják a legtöbben. Itt beépíted a Facebook pixelt, majd a célközönség kezelőben létrehozod a weboldal URL címeinek segítségével a választott célközönséget.

elvándorolnak a magyarok

Kép: Fotolia

Remarketing esemény alapon

Van, amikor egy URL nem ad elég információt, viszont a Facebook pixelen keresztül átadott információk igen. Vásárolt-e, melyik termékeket rakta kosárba, honnan érkezett, milyen nyelvű, bejelentkezett-e a felhasználó… számos olyan paraméter, amit az eseményeknél tudunk átadni, és ami sorsfordító lehet az eredményt hozó folyamatok építése során.

Az alap itt is a Facebook pixel, de itt a pixel által átadott eseményeket, paramétereket használjuk. Nagyon sok plusz lehetőség van benne, olyanok, amiket URL alapon nem tudunk megtenni.

A Facebook rászorítja a cégeket a hatékonyságra
Ősztől nem lehet mást választani, mint azt, hogy kampány szinten állítjuk be a költségkeretet, hirdetéssorozat szinten csak korlátokat lesz lehetőségünk meghatározni – hívta fel a figyelmet lévai Richárd, közösségi marketing szakértő.

Események és szabályok: a dinamikus remarketing

Már kisebb webáruházak is jól járnak, ha a lista építést a Facebook-ra bízzák, és csak szabályok segítségével döntik el, melyik felhasználónak mit érdemes újra megmutatni. Ebben segít a dinamikus remarketing.

Ennek háttere lehet a termékkatalógus is, de már a Facebook pixel által adatok is adhatnak elég információkat. Ennek a módszernek a nagy előnye, hogy nagy tömegben könnyű kezelni a remarketinget, nem kell hozzá egyedi célközönségeket építeni. Hiszen hatalmas mennyiségű termék esetén az gyakorlatilag lehetetlen. Persze nem csak webáruházak használhatják a megoldást, pl. ingatlanosoknak, szállásadóknak is van saját megoldás, de érdemes kreatívnak lenni.

Szűrésekkel és szegmentálással

Ha többre vágysz, az alapbeállításoknál, miért nem használod a Facebook Analytics-ben rejlő lehetőségeket? Egyéni célközönségeket ugyanis a Facebook Analytics-ben létrehozott szűrések és szegmentálások segítségével is tudsz építeni, ami szélesre tárja a remarketing üzleti lehetőségeit. Ebben az esetben át lehet nyúlni az URL-ek és a paraméterek határain és olyan listákat is fel lehet építeni, amit máshogy nem.

Gyakorlatban alkalmazható tudást keres?
Lévai Richárd 4 konkrét kampányon keresztül mutatja meg, hogy hogyan lehet a Facebookon hatékonyan hirdetni kkv-ként. A Facebook Marketing minikurzus az első 500 beiratkozónak ingyenesen elérhető! Ha még több tudásra vágyik, a Piac & Profit Online Akadémián megtalálja Magyarország legnagyobb, kkv-k számára készült online képzési portfólióját. Miért választják a cégvezetők online képzéseinket? Mert elismert szakemberek hot topic képzéseit érik el, nincs utazás, terembérlés vagy elmaradt óra, és igény szerint, bárhol bármikor tanulhatnak. Megnézem az elérhető képzéseket.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek