Mit nevezünk reprezentációnak?

A céges költségeknél egy gyakorta alkalmazott kitétel a reprezentáció. Az Írisz Office adótervezőinek segítségével most ennek a fogalomnak ásunk a mélyére.

Reprezentációnak minősül többek között:

  • a szakmai megbeszéléseken, tárgyalásokon, értekezleteken, egyeztetéseken, üléseken,
  • az egyes rendezvényeken (pl. csapatépítő, céges parti, sajtótájékoztató),
  • a vezetői beosztással kapcsolatos vendéglátás keretében
  • térítésmentesen biztosított étel- és italszolgáltatás és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások (utazás, szállás, szabadidőprogram).
Azok a rendezvények, események tartozhatnak a reprezentáció körébe, amelyek a juttató tevékenységével összefüggő, meghatározott célokra szerveződtek, és jellegük, időtartamuk alapján nem kerülhető el a résztvevők társadalmi normák szerint szokásosan elvárt ellátása. Így tehát nem reprezentációs alkalom a munkahelyi nőnapi köszöntés, újévi koccintás (ezek ugyanis nem függenek össze a juttató tevékenységével). Ezzel szemben elfogadható alkalmak az üzleti tárgyalások, munkaértekezletek, amelyeken különböző hivatali egységek képviselői vesznek részt, az adott szakmát érintő rendezvényeken (bemutatók, kiállítások, konferenciák, továbbképzések) hívták fel a figyelmet az Írisz Office adótervezői.

A reprezentálás akkor felel meg a törvényi fogalmaknak, ha eseményhez, rendezvényhez kötődik, vagyis az olyan „vendéglátás”, amely a munkavállalók szokásos munkavégzése közben felmerült igényeket elégíti ki (pl. a napi rendszeres kávézás, italautomata-használat), nem értelmezhető reprezentációnak.

Véleményvezér

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.
A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo