Mire megy el az adónk egy százaléka?

A magyarok legnagyobb arányban az egészségügy, valamint az állatvédelem támogatására fordítják adójuk 1 százalékát és több mint felük minden évben nyilatkozik a felajánlásról – áll a Kantar Millward Brown és a Csodalámpa Alapítvány országos, reprezentatív kutatásába.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A Kantar Millward Brown és a Csodalámpa Alapítvány közös kutatásának eredményei szerint, a válaszadók 63 százaléka minden évben rendelkezik adója 1%-áról. A Nemzeti Adó és Vámhivatal (NAV) adatai alapján a felajánlások teljes összege ennél alacsonyabb, de az jól látszik, hogy a válaszadók többsége él a lehetőséggel. 70 százalékuk április végéig rendelkezik az 1 százalékról, de még mindig jelentős, 16% azok aránya, akik az utolsó pillanatra hagyják a felajánlást.

Kép: SXC

Bár az 1%-os felajánlások nem fedik le a teljes „jótékonysági piacot”, a legtöbb szervezet számára alapvető bevételi forrást jelentenek. Ugyanakkora lehetséges adományok bő harmada nem jut el a rászorulókhoz az 1%-ról való rendelkezés hiánya miatt annak ellenére, hogy a felkínálás ingyenes és az online adóbevallás lehetőségének megjelenése óta percek alatt elkészíthető. Azok, akik rendszertelenül nyilatkoznak az 1%-ról, általában feledékenységre vagy időhiányra hivatkoznak, de a jótékonysági szervezetek iránti bizalom hiánya is megjelenik az indokok között.

Az adó 1% felajánlása mellett a megkérdezett lakosság kétharmada (68%) költ egyéb adományozásra. A legnépszerűbb platform a nyilvános persely, megelőzve a természetbeni adományokat és az önkéntes munkát. Ha előre megadott jótékonysági kategóriák között kellene választani az adományozóknak, elsősorban a gyerekeket-egészségügyet (16%), általánosan az egészségügyet (14%), valamint a gyerekek étkeztetését (13%) és az állatvédelmet (12%) támogatnák a megkérdezettek. A közéleti ügyekkel, sporttal, vagy kultúrával foglalkozó szervezeteknek egyenként, alig 3%-os lenne a támogatottsága.

Összességében a kutatás eredményeiből látszik, hogy a válaszadók számára fontos dolgokat ötből négyen szívesen támogatják anyagilag, mégis rendszeresen csak minden második ember adományoz. Négyből hárman pedig inkább az államra ruházzák át az adakozás jogát.

Véleményvezér

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo