Webáruházat indítani vonzó opció lehet azoknak, akik szeretnének saját lábra állni az alkalmazotti munkaviszony helyett. Azzal mindenképpen számolni kell, hogy egy üzlet beindítása és felfuttatása időbe telik, nincs ez máshogy az e-kereskedelemben sem.
Nehezíti a helyzetet, hogy ha valaki a szabad idejében indítja be a vállalkozását, akkor lassabban tud növekedni, mert kevesebb időt és figyelmet tud rászánni. Megvan ugyanakkor az az előnye, hogy kisebb a kockázat, ha valami mégis balul sül el, és nem lesz sikeres a próbálkozás, a biztos főállás még mindig biztosítja a megélhetést.
Szerinte annak, aki saját webshopot indítana, elsőként a webshop motort használatát kell megtanulni kívülről-belülről, azaz a termékfeltöltést, a kedvezmények beállítását, a riportokat, minden részletét. Ezen kívül elengedhetetlen, hogy az Analytics-et tudja kezelni, tudjon statisztikákat készíteni saját magának.
Szombati Gergő szerint, aki most kezd bele saját webshop indításába, annak sokkal több pénzt kell beletennie ahhoz, hogy láthatóvá váljon. Mivel vannak régi szereplők, nagy szereplők a piacon, a belépési küszöb is magasabb, és nem várható el az, hogy egy új webshop az első évben akár nyereséget is termeljen. „Egy az elmúlt néhány évben multinál dolgozó, jól megfizetett embernek, aki épp váltani szeretne, az irodai munkáját cserélné le valami újra, nem ez lesz a kézenfekvő megoldás. Maximum akkor, ha vannak tartalékai, és fel tudja vállalni hogy kilép, és teljes egészében arra tud koncentrálni, hogy az új webáruházát felpörgesse” – mondta.