Mikor érdemes cserélni az autóflottát

A költséghatékonyság érdekében a cégek hajlamosak kitolni az autóflottájuk csereciklusát, a döntés előtt azonban célszerű átgondolni az egyéb lehetőségeket is. A járművek gyakoribb cseréjével bizonyos esetekben jól járnak a vállalatok.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az egyes autók bérleti ciklusának lejártával érdemes felülvizsgálni az egyes modellek futamidejét. Ahhoz, hogy megtudjuk, saját vállalatunk esetében milyen előnyökkel járhat a csereciklus megfelelő meghatározása, a flottakezeléssel foglalkozó LeasePlan szerint néhány kérdést tanácsos megfontolni.

A technológia folyamatos fejlődésével minden évben 3 százalékkal hatékonyabb üzemanyag-felhasználásra képes új autók jönnek ki. Ezért, ha rövidebb időszakra szerződünk és gyakrabban, például háromévente váltunk új járműre, akkor csökkenhet az üzemanyag-fogyasztásunk, ezáltal pedig az üzemanyagköltségeink, valamint a szén-dioxid-kibocsátásunk is. 

Mivel a képzett munkaerő elkötelezése számos iparágban egyre nagyobb kihívást jelent, a vállalatok még inkább kiemelt feladatként kezelik a tehetséges és tapasztalt szakemberek bevonzását és megtartását.  Az autók bérlése lehetővé teszi, hogy az alkalmazottak gyakrabban kapjanak új járműveket, ami nemcsak a potenciális munkatársak számára teszi vonzóbbá a meghirdetett pozíciókat, de a meglévő munkaerő elégedettségét és lojalitását is növeli.

Kedvező változás jöhet a lízingpiacon
Egy uniós határozat alapján egyszerűbb lehet a magán- és üzleti használatban egyaránt lévő vállalati autók bérleti díja, valamint a nyílt végű lízing díja forgalmi adójának arányos levonásba helyezése.

Végső soron azonban az, hogy egy vállalat számára a csereciklus rövidítése vagy egyszerűen csak meghosszabbítása ideálisabb, a szervezet jellegétől függ. Egyes cégek a négyéves futamidőt preferálják, mert azok állandóságot, kevesebb költségtervezést és adminisztratív munkát jelentenek. Továbbá a 48 hónapra szóló szerződések havi bérleti díja nagyjából 6 százalékkal kevesebb, mint a 36 hónapos szerződések esetében, ami költségmegtakarítást eredményez.

Hároméves futamidő esetén viszont az új autóra történő cserével összességében 2-3 százalékot takaríthatunk meg, többek között a hatékonyabb üzemanyag-felhasználásnak és a magasabb maradványértéknek köszönhetően.

Összefoglalva, ha vállalatunk számára az előre látható költségmegtakarítás a legfontosabb tényező a bérleti szerződések időtartamának mérlegelésekor, akkor valószínűleg a bevett, négyéves időtartamra fogjuk meghosszabbítani a bérleti megállapodást.

Ha azonban cégvezetőként inkább arra törekszünk, hogy növeljük az alkalmazottak elégedettségét és csökkentsük a környezeti lábnyomunkat, miközben minimalizáljuk az adóterheket és kihasználjuk a rendelkezésre álló kedvezményeket, akkor számunkra a járműcsereciklus lerövidítése jelenti a hatékony megoldást.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo