Leszállópályán a Boeing

A Boeing 737 Max típusú gépeinek a két katasztrófát követő repülési tilalma eddig kerek egy milliárd dolláros kárt okozott a repülőgépgyárnak. Remény van viszont arra, hogy jóváhagyják a gépek szoftverének módosítását.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A vállalat bejelentette, hogy fel kell adnia korábbi, a forgalom és a bevételek alakulására vonatkozó terveit. Miután nem tudnak kiszállítani 737 Max utasszállítókat, ez év első negyedében 13 százalékkal, 2,1 Mrd. dollárra csökkent a nyereség. Elemzők ennél egy milliárddal kevesebbet vártak, de a Boeing jelezte: a veszteségeket részben pótolni tudták katonai gépek szállításával, illetve szerviz-munkákkal.

boeing.com

Mint ismeretes, egy afrikai és egy ázsiai légitársaság ilyen típusú gépe zuhant le, több száz halálos áldozatot követelve. A gépek műszakilag kifogástalan állapotban voltak, az eddigi vizsgálatok azt mutatták, hogy szoftverhiba állt a szerencsétlenségek mögött.

A Boeingnek sikerült haladást elérni a 737 Max szoftverének módosítása ügyében, remélik, hogy az illetékes hatóságok az új szoftvert belátható időn belül elfogadják. Ezután szállhatnak majd fel újra ezek a gépek, amelyek a világ minden táján nagy számban vesztegelnek a repülőtereken. (Forrás: Der Spiegel)

Elég nagy bajban a Boeing
A Boeingnek várhatóan közel 1 Mrd. dollárjába kerülhet majd, hogy biztonságossá tegye 737 Max típusú gépeit, egyúttal meg kell térítenie a kárt, amelyet a légitársaságok a gép repülési tilalma miatt elszenvednek. A 737-es megrendeléseit azonban várhatóan nem vonják vissza.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo