Lepd meg az agyat, és nyerj egy kis figyelmet

Egy váratlan cselekedettel vagy akcióval fokozottabb figyelmet szerezhetsz a vásárlóid és ügyfeleid agyában, ami növeli az esélyét, hogy felfigyeljenek és megjegyezzék az üzenetedet. Földi Miklós Dániel reklámpszichológiai szakértőnk adunk néhány tippet, hogyan érhetjük ezt el.

Az agykutatások révén a reklámpszichológusok is egyre közelebb kerülnek, hogy megértsék, mi történik az agyban, egy váratlan meglepetés hatására. Kutatások alapján az agy egy speciális kis képződménye a hippocampus (bent az agy mélyén) felelős azért, hogy előrevetítse a történéseket. Egyetlen ingerre előhív egy teljes eseménysort. Ez történik akkor, mikor valamit megszokunk vagy elvárunk. A kiváltó inger - pl az első kép vagy szó - után agyunk már előrevetíti a következő történéseket, nem pedig észleli azokat.

A Brut-hatás, avagy az orruknál fogva vezetni a vásárlókat
Egy figyelmi kutatás során a résztvevőknek képek sorozatát mutattak meghatározott sorrendben egymás után többször. Amikor az egyik sorozatnál megváltoztatták a képek sorrendjét, hirtelen megnőtt a hippocampus aktivitása. Miért? Mert a résztvevők agya megjósolta, hogy mi következik, és amikor változást történt azonnal aktiválódott, kiváltva a fokozott figyelmi állapotot.

Mi a tanulság?

Ha egy ismerős helyzetet vagy képet mutatsz a befogadó agya automatikusan előrejelzi, hogy várhatóan mi fog történni a következő pillanatban. De ha te, mint profi reklámszakember megtöröd ezt a sablont valami váratlannal - pl egy váratlan képet, sablont, vagy szöveget illesztesz a folyamatba, akkor sokkal erőteljesebben megfogod ragadni a közönséged figyelmét.

Ahol már találkozhattunk ezzel

A szövegírók már régóta használják ezt a tudást. Például miközben én ezt írom, az agyad már megpróbálja kitalálni, hogy mit fogok m….

Kép:Pixabay

…..egfontolni. Ugye azt hitted, hogy azt akarom mondani, hogy "mondani"?

Agyunk valójában számos lehetsége szót - és hozzájuk tartozó jelentést - számításba vesz, mielőtt meghalljuk a szóban fo…

Kép:sxc

…glalt jelentést közvetítő utolsó hangot.

Szerzőnkről:
Földi Miklós Dániel, több mint tízéves üzleti és szakmai tapasztalattal rendelkezik a reklámértékesítés és vállalkozásfejlesztés területén. Kutatói területe a neuromarketing, neurotudományok, döntéshozatal, üzleti pszichológia és önismeret, befolyásolás a munkában. Saját média- és tréningcégét vezeti sikeresen. Ügyfelei elsősorban kis- és középvállalkozások.
Ismerős szófordulatok a meglepetés erejével

A reklámszövegírók például úgy használják ezt a technikát, hogy időnként egy ismerős kifejezést egy váratlan szóval helyettesítenek. Például "ki korán kel, kedvezményt lel". Az ismerős kifejezéshez képest váratlan szó felketi az olvasó figyelmét.

Mit tegyél:

  • Használj ismert szófordulatokat, és cserélj ki bennünk egy-egy a kampányodnak vagy üzenetednek megfelelő szót!
  • Személyes vagy audiocsatornán közvetített szóbeli előadásnál használj hasonló kezdetű, de eltérő jelentésű" beugrató" szót, mivel agyunk "szókiválogató" módszere megerősíti az elvárást, és könnyebben beépül az üzeneted!
  • Biztosíts az "előrejelzéstől" eltérő információt, hogy biztosan felfigyeljenek rád!
És ígérd meg nekem, hogy kipróbálod ezt a kreatív módszert, hiszen mindketten tudjuk, hogy a tettek beszélnek, nem a sz…

…k, szóval hajrá, használd!

Szerző:

Földi Miklós Dániel

Reklámpszichológus,

Reklámpszichológia.hu

Neuromarketing: merjünk az agyukra menni
Mi rejlik a mostanában egyre gyakrabban hallott kifejezés mögött? Szakértőnk most induló cikksorozatában megismerheted a neuromarketing alapjait, és megtudhatod, hogy hogyan segíthet költségeid csökkentésében, és a vállalkozások profitjának drasztikus növeléséhez.

Véleményvezér

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo