A friss felmérések szerint a magyarok 37 százaléka idén legalább ugyanannyit tervez online vásárolni az Black Friday-hez kapcsolódó akciódömpingben, mint tavaly, 32 százalékuk pedig még többet fog költeni. Az igazi különbség a fogyasztók hozzáállásában mutatkozik: többségük előre csekkolja a webshopokat, összehasonlítja az árakat és a megbízhatóság mellett a különleges vásárlói élményeket keresi.
2019-ben közel 7,4 milliárd dollárt költöttek el a fogyasztók a Black Friday-mánia hazájában, az Egyesült Államokban, de itthon is számos rekord született: az egyik legnagyobb online kereskedelmi lánc mintegy 1,8 milliárd forintos forgalmat realizált az akció első két órájában. Úgy tűnik, a világjárvány sem vethet véget a globális őrületnek, egyes előrejelzések akár 25 százalékkal nagyobb költést jósolnak az idei szezonra. Ez azonban nem jelenti azt, hogy nem lesz rendhagyó a 2020-as „koronás” Fekete Péntek, hiszen minden eddiginél nagyobb rohamra készülnek az online vásárlók, akik pontosan olyan „kiszolgálást” várnak el a digitális térben is, mint az üzletekben. Magyarországon az elmúlt években mérsékelten nőtt a webes vásárlási kedv, azonban a pandémia ebben is gyökeres változást hozott: a hazai lakosok 35 százaléka saját elmondása szerint még soha nem költött annyit az interneten, mint ebben az időszakban – így fordulunk rá az idei Fekete Péntekre.
A vásárlók tudatosan készülnek a nagy napra
Habár a Black Friday az egynapos akciódömpingből mára az egész ünnepi kereskedelmi szezont meghatározó jelenséggé nőtte ki magát, a fenti számok is rámutatnak, hogy a webshopok iszonyatos nyomásnak vannak kitéve a legforgalmasabb időszakokban. Ez minden kereskedő álma, ugyanakkor könnyen rémálom lehet belőle: ha összeomlik a szerver, túl lassú a weboldal vagy akadozik a mobilos vásárlás, a bevételek helyett a panaszokat számolgathatjuk. A magyarok egyre tudatosabbak a vásárlói döntéseik kapcsán: jóelőre tájékozódnak az árakról és a kedvezményekről, közel harmaduk pedig akár fél évet is vár a Fekete Péntekre, ha úgy látja, hogy megéri. A céges webshopod felkészült a rohamra? A Stylers Group szakértői összegyűjtöttek néhány „üzletmentő” tippet és trükköt:Teszt a lelke mindennek
A kedvezményes napok kiélezett küzdelmében fontos szerepet játszik a fogyasztói döntésekben az oldalbetöltés gyorsasága, valamint a stabil és akadálymentes vásárlási folyamat. Ha ezeknek az elvárásoknak nem tud megfelelni egy webshop, szinte biztosan elveszíti a vevők egy részét. Érdemes előre stressztesztelni a kapacitásokat és megerősített informatikai támogatással belevágni az ünnepi szezonba. Akár a vásárlókat is be lehet vonni a főpróbába, és egy elő-Black Friday akcióval megbizonyosodni arról, állni fogja-e a sarat az IT-háttér a legnagyobb rohamban.
Mobilra fel, nyomul az Instagram
Átlagosan a vevők fele használ mobileszközöket a vásárláshoz, így ma már gyakorlatilag kötelező a mobilra optimalizált és átlátható webshop felület, ahol kényelmes és gyors minden kattintás. Ezzel együtt a mobilalkalmazások által kínált lehetőségeket is érdemes kihasználni az akciók népszerűsítésére, ezen a területen pedig most az Instagram a csodafegyver – fényképes ajándékkatalógussal, speciális ajánlatokkal érdemes bombázni az érdeklődőket – persze célzottan.
Beszélj róla hazai pályán!
A Fekete Péntekhez kapcsolódó kedvezmények hirdetése döntő fontosságú lehet az óriási zajban, sokan pedig éppen a saját felületeiket nem használják tudatosan erre a célra. Egy látványos és informatív landing page segíti a vásárlókat az előzetes tájékozódásban, főként ha itt is figyelsz a szegmentálásra: kapjanak személyre szabott ajánlatokat a visszatérő vevők, az új látogatókat pedig extra ajándékkal csábítsd vissza az akció napjára!
Az egyszerűség a király
Közhelynek tűnhet, de sok múlhat rajta, ha minél gördülékenyebben vezeted át a vevődet a vásárlási folyamaton, annál többet fog nálad költeni, sőt, a Black Friday is nagyobb eséllyel tér vissza hozzád. A logikus, átlátható lépések mellett az akciós napokon arra is figyelj, hogy az engedmény mértéke, a pontos összegek mindenhol egyértelműen és HELYESEN szerepeljenek, illetve a rendelés leadása előtt, a végső kosárértéknél is tüntesd fel a teljes megtakarítást - a vásárlóid hálásak lesznek!
Egyenesen a célhoz
Minden termékoldalon célszerű olyan opciót kínálni, amely már egy kattintással is egyenesen a megrendeléshez vezet, ezzel lerövidíthető a vásárlói útvonal. Legyen lehetőség a preferált fizetési opció, valamint a bankkártya adatok biztonságos tárolására is, így a később visszatérő vevőknek ezzel már nem kell foglalkozniuk. Soha ne engedd el könnyen az érdeklődőt, aki megrendelés nélkül hagyta el kosarat, kapjon automatikus emailt és további ajánlatokat!