Ha te nem pozicionálsz, a versenytársaid teszik

Ahhoz, hogy sikeresen érvényesülhessünk a piacunkon, fontos pozicionálnunk a termékünket szolgáltatásunkat, tudnunk azt, kinek és miért akarjuk eladni. Mert ha nem tesszük meg, a konkurencia teszi meg helyettünk – figyelmeztet szakértőnk.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy céget általában három módon lehet pozícionálni:

  • A véletlen dönt el mindent: ebben az esetben olyan tulajdonságát emelhetik ki az emberek egy cégnek, ami számára nem feltétlenül jelent versenyelőnyt.
  • A konkurense pozícionálja a céget: „mi nem 4, hanem csak 1 nap alatt szállítjuk ki fontos csomagját.” Értelemszerűen ebben az esetben mi szenvedünk el versenyhátrányt.
  • Kezedbe veszed az irányítást, és Te pozícionálod a cégedet.
Ez utóbbival egy cég elérheti, hogy a célcsoportja egy csak rá jellemző előnye alapján azonosítsa. Nem nehéz felismerni, hogy ez utóbbit érdemes követnünk, mert az első két esetben nem nyerhetünk azon, ha mások pozícionálnak minket.

Célozzunk pontosan - Kép: Pixabay

Melyek a pozicionálás folyamatai?

Először is határozzuk meg a célpiacunkat! Keressük meg azt a csoportot, amelynek a legtöbb haszna lesz abból, ha tőlünk vásárol. Ez általában egy jól körülhatárolható társadalmi réteg.

  • “XY fűnyíró családi házban lakó férfiaknak…”
  • “divattanácsadás cégvezetőknek…”
  • vagy, mint a saját esetünkben: „kreatív grafikai szolgáltatás kis- és középvállalatoknak, akik keresik a szakértői profizmust, időgaranciával!”
Szerzőnkről:
Kocsis Zoltan több mint 30 éve foglalkozik nyomdai grafikai kivitelezéssel. Pályafutása során több mint 1200 cégnek volt segítségére, arculati elemeiknek megalkotásával. Legnagyobb szakmai elismerését 2013-ban kapta, amikor Ferenc pápa megválasztása alkalmából a Köztársasági elnök az általa tervezett, bőrkötéses Szent Pál levelei könyvet adta át ajándékul a katolikus egyházfőnek. Grafikusként hiszi, hogy a jó grafikai kivitelezésnek üzletteremtő ereje van. Elhivatott, hogy a hazai kkv-k eljussanak arra a szintre, amikor a brandjüknek megfelelő arculatot építhetnek fel. Vevőszerző szóróanyagokat, katalógusokat alkothassanak.
Ezután keresünk egy olyan előnyt, amit mi birtoklunk:
  • a mi fűnyírónk a leghalkabb a piacon,”
  • “mi magabiztosabbá teszünk, hogy sikeresebb legyél minden tárgyaláson…”
Végül egy mondatba teszik a legfőbb előnyüket és a célcsoportjukat:

egy fűnyíró azoknak a családi házban lakó férfiaknak, akik a reggeli fűnyírás közben nem akarják felébreszteni a gyerekeket,”

divattanácsadás azoknak a cégvezetőknek, akik magabiztosságukkal hengerelnék le partnereiket!”

Előfordul azonban, hogy a termékünk, vagy szolgáltatásunk nem különbözik érdemben, tehát nem is jobb, de nem is rosszabb, mint a konkurensek hasonló termékei. Ebben az esetben tehetünk mellé valamilyen plusz szolgáltatást:

  • “a fűnyírónk mellé ingyenes kertrendezési tanácsadást adunk,”
  • “gyere el cégvezetői divattanácsadásunkra, és a zakód zsebébe csúsztatjuk a - 99 leghatásosabb kommunikációs tárgyalási technika - című kiadványunkat.”
Ügyes megoldások, hogy az érdeklődőkből vevő legyen
Számos cég elengedi az érdeklődőket, akik csak nézelődni tévednek az online felületre, vagy a boltba. Pedig ezek az ügyfelek már eljutottak hozzá és vásárolnának is. Szakértőnk ad néhány tippet, hogyan faraghatunk vásárlót az érdeklődőből.
A világ legnagyobb cégei is végigmentek ezen az úton. Így lett…
  • A Volvo – a biztonságot keresők autója,
  • Vagy a Dove – a száraz bőrű nők testápolója.
Ők sem csináltak mást, mint megismerték a célcsoportjukat. Kiderítették, milyen környezetből jöttek, milyen korosztályhoz tartoznak, milyen anyagi helyzetben vannak, városban vagy vidéken élnek, mit dolgoznak, milyen iskolát végeztek, mennyi szabadidejük van.

Ha ezen a folyamaton végigmentünk és meghatároztuk a pozíciónkat, nagy segítségünkre lehet egy profi arculat, szórólap, kiadvány. A pozícionáló mondatot minden felületünkön közzé kell tenni: márpedig arra ügyelnünk kell, hogy egy gagyi arculattól a cégünk is annak látszik!

A jövő héten folytatjuk a vevőszerző hadjáratunkat!

Szerző:

Kocsis Zoltán

Kreatív Ügynökségi igazgató

Idea Fontana Kft.

 

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo