Ezzel az aprósággal is megfoghatjuk a vevőt

Ismert és bevált, mégsem túl gyakran alkalmazott gyakorlat az e-kereskedők körében, hogy a csomagokba a megrendelt termékeken kívül valamilyen egyéb tárgyat is elhelyeznek. Ez az apró "ajándék" a kereskedő számára sokoldalú marketing- és promóciós eszköz, amely arra szolgál, hogy fokozza az ügyfélelégedettséget, lojalitást építsen és természetesen növelje a bevételt.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A webáruház mindegy egyes rendelésnél megmérettetik. Van viszont néhány apróság, amik használatával túl is szárnyalhatjuk a vevő elvárásait. Ilyen például a csomagbetét. A Kosárérték Magazinból megtudhatjuk, hogyan működik ez a marketingeszköz.

Kép: Pixabay

A csomagbetétek legfőbb előnyei

  • Olcsó: egyáltalán nem szükséges nagy összeget beruházni ahhoz, hogy elkezdjük. Az ebben a cikkben hozott példák egyike sem drága, mégis hatékony.
  • Jól célozható: hiszen akinek küldjük, már vásárolt tőlünk, tehát sok információnak birtokában vagyunk, köztük a legfontosabbnak: tudjuk, mit vett.
  • Az üzenet célbajuttatásának nincs külön költsége: a csomag szállítási költségét amúgy is ki kell fizetni, így csak jobban kihasználjuk a lehetőséget.
  • Keresztértékesítés lehetséges: mivel tudjuk, mit vett a vásárló, jól célzottan ajánlhatunk neki másik terméket.
  • A beragadt készletek likvidálása: a nehezen mozgó áruk marketingköltséggé konvertálhatók, ha csomagbetétként kiküldjük ezeket, jó kapcsolatot építhetünk vevőinkkel, így hasznot hoznak.
  • Hűséget kapunk cserébe: a fogyasztók hajlamosabbak az olyan márkákat választani, amelyek értékelik őket. A csomagbetéteket jól alkalmazva a vásárló különlegesnek érzi magát, lojalitása épül.
A csomagbetétek öt legjobb típusa

Egyszerű, igaz? Csak dobjunk egy szórólapot vagy egyszeri tízszázalékos kupont minden dobozba, kész is. Vagy nem. Nagyon sok

Árgus szemekkel figyelik a webáruházakat
Minden év novembere és decembere a hagyományos kereskedelem mellett főszezon az e-kereskedelemben is. Mivel az ajándékvásárlások egyre nagyobb hányada kerül át az online térbe, a fogyasztóvédelem megerősítette jelenlétét a webáruházak területén.
lehetőség van arra, hogy több hozzáadott értéket adjunk a dologhoz, ezáltal pedig ténylegesen építsük az ügyfelek lojalitását. Nézzük a legjobbaknak tartott típusokat.

1. Kedvezményes ajánlatok

A kedvezményes ajánlat egy magától értetődő és bevált, így méltán népszerű eszköz. Persze, küldhetnénk emailen is. De nem sokkal jobb biztosnak lenni abban, hogy ajánlatunk a vevő két keze között végzi, nem pedig a spam mappában vagy az olvasatlanul olvasottnak jelölt levelek között? Ráadásul kézzelfogható emlékeztető, ami fizikailag szem elé kerül. Nyomtassuk névjegy méretű kártyára, ami könnyen befér a pénztárcába és kitűzhető egy üzenőfalra.

Fontoljuk meg rögtön kettő küldését azzal a felszólítással, hogy az egyiket a vásárló nyugodtan adja tovább egy barátjának. Szép gesztus, hírünk pedig egy barát ajánlásával terjed.

És hogy mit ajánljunk fel? Ingyenes szállítást a következő rendelésre, fix vagy százalékos kedvezményt a következő vásárlás értékéből, ajándékot a legközelebbi rendeléskor, ingyenes frissítést, extra szolgáltatást. Bármit, ami nekünk olcsó, a vásárlónak pedig értékes.

2. Termékminták

Kiváló eszköz, több szempontból is. Egyrészt a termékmintákhoz a viszonteladó sokszor fillérekért vagy akár ingyen is hozzájuthat a

Igen, lehet stresszmentes a karácsony
Az ajándékvásárlás a magyarok számára különösen nagy kihívást jelent, aminek egyik oka, hogy egyre később kezdünk ajándékokat keresni: tavaly még 83% volt azoknak az aránya, akik a karácsonyt megelőző négy hétben már vásároltak valamit, idén viszont már csak 64% gondol ilyen korán a meglepetések beszerzésére.
nagykereskedőtől, a gyártótól vagy a márkaképviselettől. Másodsorban pedig remek lehetőség olyan termék keresztértékesítésére, amiről eddig talán a fogyasztó nem is hallott, illetve amit régen ki akart már próbálni. De legyünk egyszerűek: ha három terméket árulunk, az A árut megrendelőnek küldjünk egy mintát a B és a C termékből is. Garantáltan működik.

3. Kisebb ajándékok

Az ajándékok hatásukban hasonlók a termékmintákhoz, csakhogy kevésbé tűnnek olcsónak és direktnek, így a vásárló különlegesebbnek érzi magát, vagyis jobban örül a meglepetésnek és nem érzi úgy, hogy csupán reklámozunk neki valamit. Az ajándék egyébként komoly pszichológiai kulcsinger is: a reciprocitás törvénye szerint a megajándékozottban erőteljes vágy keltődik a szívesség viszonzására. Így a vásárló nemcsak elégedett lesz, de bizonyára hamarost ismételten rendel tőlünk valamit.

4. Köszönőkártyák és személyes üzenetek

A legegyszerűbb, legolcsóbb és egyben a leginkább személyes csomagbetét a kézzel írott köszönőkártya. Egy ilyen egyszerű lapocska küldése olyan gesztus, ami hatékonyan építi a lojalitást. Különösen kisebb vagy új webáruházak esetén erős, hiszen versenyelőnyt jelent: a nagy cégek nem tudnak ilyet. Kovácsoljunk előnyt ebből.

Vegyünk jó minőségű papírt és írjunk rá pár kedves szót, semmi ördöngősség. Használjuk a vevő nevét a megszólításban, majd fejezzük ki hálánkat, amiért tőlünk vásárolt.
Írjunk valamilyen konkrétumot az ügylettel kapcsolatban, például utaljunk a termék használati módjára. Végül ajánljuk fel szolgálatainkat a jövőre nézvést, köszönjünk el, és mindenképpen írjuk alá a lapot.

5. Értékelések kérése

A vevő számára a webáruházzal fennálló viszonya véget ér, amint kézhez veszi a csomagot. Legalábbis klasszikusan. De mi persze nem ezt szeretnénk. A legtöbb ember számára a csomag belseje a legjobb hely, ahol arra kérhetjük őt, hogy értékelje a termékeket és a webshopot az interneten, illetve írja meg tapasztalatait a közösségi médiában. Így több legyet ütünk egy csapásra, a legfontosabb pedig a lojalitást, ami épül ezáltal.

Hozzáadott érték és lojalitás

A csomagbetétek több értéket adnak hozzá a lezajlott tranzakcióhoz, így webáruházunk meg tudja haladni a vásárlónk elvárásait azzal kapcsolatban, mit is kap ő az üzlettől, amit velünk kötött. Plusz a megfelelő ajánlatot teszik a legjobb időben és a tökéletes célcsoportnak. Bölcsek köve persze nincsen, minden áruház más, ezért mindig próbálkozzunk többféle eszköz tesztelésével és folyamatosan elemezzük a tapasztalatokat. Így építhető kiváló vásárlói élmény és fogyasztói lojalitás, mindez pedig a profit növekedését hozza el a vállalkozás számára.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo