A Big Mac a McDonald’s zászlóshajója. A kétfedelű szendvics 1967-óta szerepel az étteremlánc menüjében, a központi eleme a marketingkommunikációnak, sőt még múzeumot is neveztek el róla. A szellemi tulajdon védelméért felelős uniós hatóság (Euipo) azonban úgy döntött, hogy a szendvicsnevet más étteremláncok is használhatják.
A hatóság egy kisebb írországi étteremlánc, a Supermac kezdeményezésére hozta meg ezt a döntését. Az határozat indoklása szerint ugyanis a McDonald’s nem „folyamatosan” használja ezt a márkát, és ezen a több ezer, évtizedekre visszamenő marketinganyag, szórólap etc. sem segített, amelyet a „mekit” képviselő ügyvédek nyújtottak be a hatóságnak.
„Ezt a döntést egy olyan valaki hozhatta, aki még sosem járt McDonald’s-ban” – kommentálta a Bloomberg a hírt. Pat McDonagh, a Supermac alapítója azonban üdvözölte a csaknem négyéves pereskedés végét. „Hosszú volt az út, de meg kell védeni a kis lokális vállalkozásokat az arctalan multiktól” – mondta.