Márkanév cikkek


Elvesztette védettségét a Meki zászlóshajója

Elvesztette védettségét a Meki zászlóshajója 

Ezentúl más vendéglátók is használhatják a Big Mac elnevezést – így szól a szellemi tulajdon védelméért felelős uniós hivatal erősen vitatható döntése.
Véget ért a nagy francia sajtháború

Véget ért a nagy francia sajtháború 

A hagyományos kistermelők kudarcot vallottak, a jövőben a nagyipari eljárással készült sajtokra is rátehető a korábbi minőségbélyeg, a „Camembert de Normandie” név.
A márkaimázs védelme – árulhat-e a viszonteladó az online piactereken?

A márkaimázs védelme – árulhat-e a viszonteladó az online piactereken? 

A szelektív forgalmazási rendszerek létfontosságúak egy-egy márka imázsának fenntartása szempontjából, az árusítás e formáját az Európai Bizottság már korábban az uniós versenyszabályokkal összeegyeztethetőnek találta. Az internetes piac közelmúltbeli fejlődése, a Vaterához és az Amazonhoz hasonló oldalak széleskörű használata azonban új kérdéseket vet fel az ilyen értékesítési rendszerek előírásaival kapcsolatban. Ezeket tekintik át Paseczki Loránd és Virág Péter, a Horváth és Társai Ügyvédi Iroda DLA Piper munkatársai.
Szelfibrand

Szelfibrand 

Sosem ártott, ha valaki jókor volt jó helyen. Az offline jelenlét napjainkban kiegészült az online szerepléssel. Talán sosem állt ilyen széles eszköztár rendelkezésünkre a személyes márkánk építésére, mint most. De az élet valóban csak népszerűségi verseny? A mindenáron való tetszés hajszolása helyett nem inkább az értékek közvetítése a cél?
Sose találná ki, mit jelentenek a legismertebb márkanevek

Sose találná ki, mit jelentenek a legismertebb márkanevek 

Rendszeresen vásároljuk a terméiket, látogatjuk az áruházaikat, mégsem feltétlenül tudjuk, hogy mit jelentenek a márkaneveik. Némelyik jelentése elég meglepő. Van köztük rövidítés, latin szó, sőt elgépelés is.
Márkanév: megfoghatatlan pénz

Márkanév: megfoghatatlan pénz 

Tervezhető adóterhek, mérhetőbb hatékonyság, vállalatfelvásárlás esetén akár többszörös felár elérése, illetve jelentősen javuló finanszírozási és befektetési esélyek – néhány fontos előny, ami mindenképpen indokolttá teszi egyes immateriális javak, így például a márkaérték meghatározását és a mérlegben való szerepeltetését – hívja fel a figyelmet a BDO Magyarország.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Megjelentek az első követhető ESG jó gyakorlatok a hazai vállalkozások körében

Megjelentek az első követhető ESG jó gyakorlatok a hazai vállalkozások körében  

Az ESG szempontok szerinti fenntarthatóság egyre nagyobb szerepet kap a hazai kis- és középvállalkozások életében is.
Stabil jövő, izgalmas karrier: Miért érdemes pénzügyi specialistává válni a 21. században?

Stabil jövő, izgalmas karrier: Miért érdemes pénzügyi specialistává válni a 21. században? 

Napjainkban a pénzügyeinket érintő információk soha nem látott mennyiségben áramlanak felénk, így egyre nehezebb magánemberként eligazodni közöttük.

Pénzszerzés

Itt az újabb pofon: emelik a bankok a számlaköltségeket

Itt az újabb pofon: emelik a bankok a számlaköltségeket 

Négy bank bejelentette, hogy a fogyasztói árindexnek, azaz az infláció mértékének megfelelően megemeli a bankszámlához kapcsolódó költségeket.

Adózás

Minden az alanyi mentességről

Minden az alanyi mentességről 

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) honlapján már elérhetők a válaszok a legtöbbeket érintő kérdésekre.

Cégblog

Fontos felkészülni a viharkárok biztosítására is

Fontos felkészülni a viharkárok biztosítására is 

A klímaváltozás miatt megnő ezek kockázata.

Klímablog

Egyre több vállalat tesz komoly fenntarthatósági vállalásokat

Egyre több vállalat tesz komoly fenntarthatósági vállalásokat 

Környezetünk megóvása és a fenntarthatóság korunk legsürgetőbb és legösszetettebb problémája, amiről bőven van még mit tanulnunk.

Gazdaság

Aggasztó folyamat zajlik a magyar cégeknél

Aggasztó folyamat zajlik a magyar cégeknél  

A vállalatok innovációs aktivitása nagyot zuhant az elmúlt időszakban.

Infokom

Hol vannak a magyar innovátorok?

Hol vannak a magyar innovátorok?  

A magyar cégek 99 százaléka nem tudja, hogy 100 százalék intenzitású pályázaton már egy ötlettel is el tud indulni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo