Van egy régi mondás: "Lehet, hogy elfelejtik, mit mondtál nekik, de soha nem fogják elfelejteni, hogyan érezték magukat szavaidtól." Ez különösen igaz az ügyfélszolgálat területén. Egy cég által hagyott benyomás minősége az, amely a jövőbeni bevételeit meghatározza. Ennek előnyei és hátrányai is lehetnek. A Ricoh által végzett kutatásban résztvevők 70 százaléka szerint a legjobb márkák azok, melyek különös figyelmet fordítanak az ügyféligényekre. Ugyanakkor a fogyasztók 89 százaléka elállna a vásárlástól, ha úgy érzi, a márka túlságosan tolakodó. A hasznos figyelmesség és a nem kívánt tolakodás közti keskeny határvonal az, melyen egy sikeres márkának egyensúlyoznia kell.
A rendkívül széles választékkal szembesülve a fogyasztók egyre inkább olyan márkákat keresnek, melyekkel könnyen alakítanak ki kapcsolatot. Úgy érzik, kedvenc márkáik "szeretik", és kevésbé kedvelt márkáik "sértik" őket. A kis- és középvállalkozások számára ez egy nagyszerű lehetőség. Kihasználhatják a személyre szabott, egyéni igényeknek megfelelő szolgáltatásokat, hogy kiemelkedjenek versenytársaik közül.
Ehhez az egyes márkáknak tiszteletet kell mutatniuk ügyfeleik iránt az első eladás után is. A személyre szabott kedvezmények és a lokalizált ajánlatok nagyszerű módjai a lojalitás biztosításának. Az ügyféladatok titkosítását követelő politikusok, az EU-s Adatvédelmi Rendelet és a fogyasztók egyre inkább növekvő bizalmatlansága az invazív adatpolitkát illetően intő jel kell, hogy legyen az egyes brandek számára. Nyitottnak kell lenniük ügyfeleik visszajelzésére adataik felhasználásával kapcsolatban, és átlátható irányelvekkel kell rendelkezniük. Elengedhetetlen, hogy fogyasztóik bizalmát ne árulják el, különben pénzügyi következményekkel kell számolniuk.
Ahhoz, hogy segítsük a feltörekvő márkákat ezen adatvédelmi aknamezőn, összegyűjtöttük a legfontosabb eredményeket legújabb kutatásunkból. E három tényező a módja annak, hogy a kiemelkedő márkák biztosítsák ügyfeleik adatainak védelmét:
Határozza meg, hogy meglévő és új ügyfeleivel milyen csatornákon tud könnyen kommunikálni adatvédelmi kötelezettségeiről. Győződjön meg róla, hogy ez teljes átláthatósággal és egyértelmű feltételekkel történik. A konzisztencia minden ügyfélszemléletű csatornán elengedhetetlen. Ha szükséges, használjon külső titkosítást és dedikált felelősöket ügyfelei igényei szerint.
EU-s adatvédelmi megfelelés
Sok kis- és nagyvállalat próbálja megérteni új kötelezettségeit a módosított EU-s Általános Adatvédelmi Rendeletben (GDPR). Kezdetnek meg kell vizsgálniuk a jelenlegi és az új szabályok közötti különbségeket. Valószínűleg számos módosításra van szükség a frissített követelmények való megfelelés érdekében. Határozzon meg egy költségkeretet és időintervallumot ezen változások bevezetésére a kellemetlen meglepetések elkerülése végett. Működjön együtt olyan külső partnerekkel, melyeknél az adatvédelmi irányelvek beépítése kötelező. Ez biztosítja, hogy vállalata teljesen felkészüljön az új szabályozásra, amely 2018. május 25-én lép hatályba.
Biztonság fenntartása minden eszközön és helyszínen
Az érzékeny információk egész életciklusuk során veszélynek vannak kitéve. Ez különösen akkor igaz, ha az adatokat nem megfelelően vezérelt környezetben kezelik. Az egyes márkák biztonságosan kell, hogy elosszák, megosszák, nyomon kövessék és kezeljék a bizalmas dokumentumokat és adatokat az egész szervezeten belül. Ez azt jelenti, hogy életciklusuk minden szakaszában be kell tartani a biztonsági előírásokat. Az adattörlési szolgáltatás például biztosítja, hogy - miután visszavonták a működésből - a többfunkciós nyomtatók memóriáján ne maradjanak személyazonosításra alkalmas vagy üzleti szempontból kritikus információk, amelyek kulcsfontosságú veszélyforrások a kisvállalkozások számára.
Ez egy nehéz út, de a személyre szabott kommunikáció értéke túl nagy ahhoz, hogy lemondjunk róla. Egyszerűen fogalmazva, a sikeres márkáknak személyessé kell tenni ügyfeleikkel való kapcsolatukat. Az intelligens adatfelhasználás új szintre emelheti vállalkozását. Mindazonáltal a legjobb márkák is folyamatosan bizonyítják, hogy felelősségteljesen járnak el az általuk gyűjtött adatokkal, ügyfeleik tiszteletben tartásával.