Állást is okostelefonnal keresünk

A Magyarország vezető állásportáljára, a Profession.hu-ra érkező látogatások kétharmadát ma már okostelefonról indítják, ezzel szemben az elmúlt három évben a csak számítógépet használó álláskeresők aránya meredeken csökkent.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az online térben kevésbé tapasztalt felhasználók körében a mobilwebes felületek, míg a „digitálisan érett” keresőknél egyre inkább a célalkalmazások a népszerűek.

Kép: Pixabay

A magyar internetezők körében álláskereséshez ma már csaknem annyian használnak mobiltelefont (74%), mint számítógépet (77%). A két csoport között jelentős az átfedés, de az elmúlt 3 évben egyértelmű trendként rajzolódott ki az okoseszközök előretörése.

A mobilról böngészők aránya a vizsgált időszakban 8 százalékkal emelkedett,

A jövő a toborzásba is megérkezett
A világ legnagyobb cégeinek vezetői gyűltek össze Lisszabonban, hogy megosszák egymással a legújabb módszereket a legkiválóbb munkaerő toborzására, megtartására és a jövő munkahelyére vonatkozóan. Íme, a legfrissebb trendek a munkáltatói márka legnagyobb nemzetközi szakmai rendezvényéről, a World Employer Branding Day-ről.
ezzel szemben a számítógépet használók drasztikusan, 19 százalékkal lettek kevesebben. A Profession.hu látogatóinak 65 százaléka mobiltelefonról érkezik, ám a jelentkezések 69 százalékát azért továbbra is hagyományos eszközökről küldik el a pályázók – derül ki az állásportál friss felméréséből.

Az online kereskedelem és szolgáltatóipar minden szegmensében megfigyelhető az a trend, hogy a felhasználók az okoseszközeiket használják a keresgéléshez, de a tényleges konverziók inkább hagyományos eszközökön történnek. A mi esetünkben ez azt jelenti, hogy az álláskeresők mobiltelefonon kiválasztják a nekik tetsző hirdetéseket, majd a számítógép elé ülve jelentkeznek azokra.

Az alkalmazásunkkal és az oldalunk mobilos nézetének folyamatos fejlesztésével azon dolgozunk, hogy egyre kevesebben érezzék úgy, a sikeres jelentkezéshez váltaniuk kellene a két eszköz között” – mondta Varga Balázs, a Profession.hu marketingvezetője.

A mobil eszközök előretörése a kevésbé képzett kütyühasználóknak köszönhető. Három éve az online térben kevésbé otthonosan mozgó felhasználóknak mindössze a harmada használt mobilinternetet és telefont az álláskereséshez, ezzel szemben jelenleg már közel kétharmaduk választja már ezt az eszközt. Az alkalmazások felé is nyitottabbak lettek: már 42 százalékuk letölti a célnak megfelelő applikációt és akár azon keresztül is jelentkezik.

A tapasztalt felhasználók körében meglepő módon csökkent a mobilwebes felületet használók száma, de ezzel párhuzamosan, 65 százalékra nőtt az alkalmazást használóké.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo