Állást is okostelefonnal keresünk

A Magyarország vezető állásportáljára, a Profession.hu-ra érkező látogatások kétharmadát ma már okostelefonról indítják, ezzel szemben az elmúlt három évben a csak számítógépet használó álláskeresők aránya meredeken csökkent.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az online térben kevésbé tapasztalt felhasználók körében a mobilwebes felületek, míg a „digitálisan érett” keresőknél egyre inkább a célalkalmazások a népszerűek.

Kép: Pixabay

A magyar internetezők körében álláskereséshez ma már csaknem annyian használnak mobiltelefont (74%), mint számítógépet (77%). A két csoport között jelentős az átfedés, de az elmúlt 3 évben egyértelmű trendként rajzolódott ki az okoseszközök előretörése.

A mobilról böngészők aránya a vizsgált időszakban 8 százalékkal emelkedett,

A jövő a toborzásba is megérkezett
A világ legnagyobb cégeinek vezetői gyűltek össze Lisszabonban, hogy megosszák egymással a legújabb módszereket a legkiválóbb munkaerő toborzására, megtartására és a jövő munkahelyére vonatkozóan. Íme, a legfrissebb trendek a munkáltatói márka legnagyobb nemzetközi szakmai rendezvényéről, a World Employer Branding Day-ről.
ezzel szemben a számítógépet használók drasztikusan, 19 százalékkal lettek kevesebben. A Profession.hu látogatóinak 65 százaléka mobiltelefonról érkezik, ám a jelentkezések 69 százalékát azért továbbra is hagyományos eszközökről küldik el a pályázók – derül ki az állásportál friss felméréséből.

Az online kereskedelem és szolgáltatóipar minden szegmensében megfigyelhető az a trend, hogy a felhasználók az okoseszközeiket használják a keresgéléshez, de a tényleges konverziók inkább hagyományos eszközökön történnek. A mi esetünkben ez azt jelenti, hogy az álláskeresők mobiltelefonon kiválasztják a nekik tetsző hirdetéseket, majd a számítógép elé ülve jelentkeznek azokra.

Az alkalmazásunkkal és az oldalunk mobilos nézetének folyamatos fejlesztésével azon dolgozunk, hogy egyre kevesebben érezzék úgy, a sikeres jelentkezéshez váltaniuk kellene a két eszköz között” – mondta Varga Balázs, a Profession.hu marketingvezetője.

A mobil eszközök előretörése a kevésbé képzett kütyühasználóknak köszönhető. Három éve az online térben kevésbé otthonosan mozgó felhasználóknak mindössze a harmada használt mobilinternetet és telefont az álláskereséshez, ezzel szemben jelenleg már közel kétharmaduk választja már ezt az eszközt. Az alkalmazások felé is nyitottabbak lettek: már 42 százalékuk letölti a célnak megfelelő applikációt és akár azon keresztül is jelentkezik.

A tapasztalt felhasználók körében meglepő módon csökkent a mobilwebes felületet használók száma, de ezzel párhuzamosan, 65 százalékra nőtt az alkalmazást használóké.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo