A rossz országimázs nem segít - a Siemens-vezér a hazai állapotokról

A gazdasági kilátásokról, a szakemberhiányról, a közbeszerzések elosztásáról, a korrupcióról, valamint politika és üzlet kapcsolatáról is beszélt Dale A. Martin, a Siemens Zrt. elnök-vezérigazgatója a Privátbankár-lapcsaládhoz tartozó Piac és Profitnak adott exkluzív interjúban.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

(Az interjú rövidített, videós verziója)

A magyarországi korrupciót és a közbeszerzések átláthatóságát illetően elmondta:

Minden országnak megvannak a maga kihívásai. A Siemensnél zéró tolerancia van ebben a témában, amit nagyon komolyan veszünk. És mégis jelen tudunk lenni a piacokon.
A rossz országimázs nem segít

Azzal kapcsolatban, hogy újragondolhatják-e a német cégek magyarországi befektetéseiket politikai okokból, kifejtette: a politika, az országról kialakított kép valóban befolyásolja az üzletet.

A jó imázs motivál, a rossz pedig nem feltétlenül segít.
Hozzátette ugyanakkor, hogy a nagyobb beruházások hosszú távú befektetések.

Arra a felvetésünkre, hogy az Orbán-kormány és a nagy német cégek egyfajta jótékony szimbiózisban élnek – a vállalatoknak gazdaságilag megéri itt lenni, ez pedig politikailag előnyös a magyar kormánynak –, azt válaszolta: lehet ezt így látni, de lehet a tények mentén is.

Szerinte a magyar-német együttműködésnek nagy múltja, Magyarországnak pedig sok előnye van, és bízik benne, hogy ez a jövőben is így lesz.

Vannak dolgok, amikben nem értünk egyet

Beszélt arról is, hogy a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara elnökeként – Dale A. Martin három cikluson át, idén tavaszig vezette a testületet – konstruktív nyitottságot tapasztalt a magyar kormánnyal folytatott tárgyalásokon.

Ezzel együtt vannak olyan dolgok, amelyeknél abban értettünk egyet, hogy nem értünk egyet
– fűzte hozzá.

A munkaerőhiány mindenhol gond

A munkaerőhiánnyal kapcsolatban kifejtette: ez nem csak Magyarországon, hanem az egész régióban probléma. Szerinte ugyanakkor a munkaerőigény idővel mérséklődik majd a digitalizáció és a racionalizálási folyamatok, valamint a gazdasági növekedés esetleges csökkenő üteme miatt.

A hazai befektetői hangulat romlásáról azt mondta, hogy világszerte egy nagyon hosszú pozitív fázison vagyunk túl, és ilyenkor természetes, hogy jöhet némi megtorpanás.

Néha úgy érzem, hogy borotvaélen táncolunk

– fejtette ki a nemzetközi gazdasági helyzetre utalva.

Hiányzik a hosszú távú szellem

A magyar kkv-k alacsony hatékonyságával összefüggésben pedig megjegyezte: a hazai cégeknél még nem igazán érzékelhető a német vállalatokra jellemző hosszú távú szellem, ennek felépüléséhez több generáció kell.

A teljes interjút a Piac és Profit ma megjelenő számában olvashatják. Keresse az újságárusoknál!

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo