A Facebook és a Google nyer a durva adóemeléssel

A reklámhordozó papírra kivetett termékdíj 85 forintról 114 forintra emelkedik - derült ki egy friss törvénytervezetből. A kormány szerint csak adótechnikai kérdésről van szó. Azonban a tervezet egyértelműen fogalmaz - mondta a Piac & Profitnak Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mint azt a Piac & Profit megírta, brutális, 35 százalékos mértékű adóemelésre készül a kormány, egészen pontosan a reklámhordozó papír kilónkénti árára kivetett környezetvédelmi termékdíjat fejelné meg egy Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes által benyújtott törvénytervezet az eddigi 85 forintról, 114 forintra.

A Kormányzati Kommunikációs Központ szerkesztőségünkbe eljuttatott reakciója szerint "sem az adótétel, sem az adóalap nem változik meg, csupán egy jogtechnikai kérdésről van szó. Eddig a csomagolási hulladékról szóló (442/2012) kormányrendeletet és a törvényt együttesen kellett alkalmazni, mostantól az összes rendelkezést a törvény tartalmazza. A környezetvédelmi termékdíj alá tartozó cégek a termékdíjat eddig is ugyanúgy fizették."

"A tervezet egyértelműen fogalmaz, a termékdíj díjtétele 114 forintra emelkedik, ezt nem tudjuk másként értelmezni, mint adóemelést" - mondta a Piac & Profit kérdésére Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke. A Parlament honlapján elérhető tervezet 2. számú mellékletében valóban egyértelműen szerepel a 114 forintos díjtétel. A tervezet indoklásában is kifejti a benyújtó Semjén Zsolt, miszerint "a fogyasztói szokások megváltoztatása és a kibocsátásának jelentős csökkentése érdekében a környezetvédelmi szempontból nem kívánatos műanyag zacskó és a reklámhordozó papír termékekre vonatkozó termékdíj mértékét növelni szükséges."

Ugyanakkor az MRSZ elnöke szerint nem világos a jogalkotói szándék a tervezet mögött. "Számításaink szerint összességében mintegy egymilliárd forintos pluszterhet ró ez a tétel a kiskereskedelmi vállalkozásokra. A közel 35 százalékos termékdíj emelés a direktmarketing tevékenységet folytató vállalatokat indokolatlan többletteherrel sújtja, csaknem finanszírozhatatlanná teszi a vásárlói tájékoztatásban fontos szerepet betöltő reklámeszközök – az ingyenes reklámújságok, szórólapok, DM levelek – fenntartását, és egyértelműen áremelkedéshez vezet" - mondta lapunknak urbán Zsolt, aki kiemelte, mivel a tervezetet semmilyen egyeztetés nem előzte meg, így annak indokairól sincsenek információi. "Pedig jó lenne tudni, mi a szándék emögött a tervezet mögött, hiszen lehet, hogy csak az eszközöket választotta meg rosszul a jogalkotó" - mondta.

A szakember arra is felhívta a figyelmet: az új adóemelés elkerülhetetlenül áremelkedéshez vezet a nyomtatott reklámanyagok piacán, ami az online szegmens további erősödéséhez vezet. "Ezzel nem is lenne semmi baj, de ezen nem a magyar adófizetők, vagy vállalkozások fognak nyerni, hanem az online hirdetési piacon egyeduralkodó globális szereplők, amelyeken nehéz behajtani a különféle adótételeket" - mondta Urbán Zsolt. (Ez nem az első alkalom, amikor a magyar reklámpiacba történő beavatkozás miatt a Google és a Facebook jártak jól.)

Tele vannak szórólapokkal a postaládák
Zsigó Róbert, a Földművelésügyi Minisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára a törvényjavaslat ismertetőjében a Parlamentben csütörtökön azt mondta, 2018-tól azért is kell magasabb termékdíjat fizetni a nem kívánatos, a környezetre káros reklámhordozó papírok és zacskók után, hogy ezzel is megváltoztassák a fogyasztói szokásokat és támogassák az alternatív megoldások elterjedését. A reklámhordozó papír esetében korábban 33 százalékkal emelték a termékdíjat, hogy csökkenjen a papír mennyisége, de a postaládák továbbra is tele vannak szórólapokkal. Az elektronikus hirdetési alternatívák aránya ugyan folyamatosan emelkedik, de szükség van a reklámhordozó papírra kivetett termékdíj kilónkénti 114 forintra történő emelésére - ismertette az államtitkár.

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo