A biometrikus azonosításé lehet a jövő

Gyorsan nő a bolti mobilfizetések száma Magyarországon a Mastercard legfrissebb adatai szerint. Az egy évvel korábbi adatokhoz képest idén május végéig a magyar kártyabirtokosok jóval több alkalommal használtak mobiltelefont egyérintéses fizetésre – az új belépőknek köszönhetően a növekedés 2018 elején huszonhatszoros volt.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„Jól indult az év a mobilfizetés szempontjából, és jók a kilátásaink az év további részére nézve is, hiszen még a nyári fesztiválszezon előtt vagyunk. Az egyetemisták körében végzett kutatásunk  szerint a felsőoktatásban tanulók több mint 20%-a már használ mobiltárcát, mégpedig elsősorban a nyári fesztiválokon. Így arra számítunk, hogy idén jelentősen nő a mobilfizetés népszerűsége, és egyre magabiztosabban fizetünk majd mobillal az üzletek pénztárainál” – mondta el Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

Magyarországon jelenleg öt kereskedelmi bank: a Budapest Bank, a Gránit Bank, a K&H Bank, az MKB Bank és az OTP Bank a mobiltárcái teszik lehetővé az ügyfeleknek, hogy kártya helyett mobiljukat érintsék a terminálhoz.

Kép: PP Archív

Előtérben a biztonság a digitális vásárlás minden területén

Ma még a készpénz a király, de holnap a mobil lesz
Azokban a gazdaságokban, ahol ma még a készpénz a király, a mobilfizetési rendszerek gyorsan túlszárnyalhatja a kártyás fizetéseket. A cashnek ugyanis nincs komoly előnye egy jól felépített mobilfizetési rendszerrel szemben.
Miközben a digitális fizetés Magyarországon is egyre népszerűbb és változatlanul biztonságos, a kártyabirtokosok fokozott védelme érdekében lépteti életbe az Európai Unió azt az új szabályozást, amely előírja, hogy digitális fizetéseket csak úgynevezett erős ügyfélhitelesítés (Strong Customer Authentication) után hagyhatja jóvá a szolgáltató.

Mindez azt jelenti, hogy a három rendelkezésre álló azonosítás típusból: az ismereten alapuló (pl.: jelszó), a birtokláson alapuló (pl.: token kártya) és a biometrikus azonosításból (pl.: ujjlenyomat) legalább kettőt használni kell a fizetés jóváhagyásánál.

„Ebben a helyzetben a legnagyobb kihívás, hogy a fokozott biztonság és többszörös azonosítás ne jelentse a fizetési élmény romlását, ne legyen hosszadalmas és főképp ne vezessen a vásárlás megszakításához. Amellett, hogy biztonságos és gyors, a biometrikus azonosítás, nem igényel további információt vagy speciális eszközt” – tette hozzá Eölyüs Endre.  A magyarok egyébként nyitottak a biometrikus fizetésre – ezt alátámasztják a cég korábbi adatai is, mely szerint a magyar válaszadók több mint fele jobban bízik a biometrikus, mint a hagyományos hitelesítési módokban.

 

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo