45 km-es sebességgel száguldhat a "Volksroller"

Előkészületben a „Volksroller”: kínai partnerrel készül elektromos roller gyártására a VW, miközben egyre több a vita az új jármű engedélyezéséről és veszélyeiről.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A BMW után a Volkswagen is beszáll az elektromos rollerektől várható új, nagy üzletbe. A NIU kínai startuppal együttműködésben tervezett Streetmate 45 km-es sebességet ér el és 60 kilométert tesz meg egy töltéssel. Lecsapható ülése is lesz, így nem kell lábbal indítani.

volkswagen-newsroom.com

A 2014-ben alapított NIU kipróbált cég, országában már 640.000 E-scootert gyártott, piaci részesedése 40 százalék. Más német autógyártók és egyéb cégek is beszállnak a versenybe, miután a számítások azt mutatják: 2030-ra az elektromos mini-járművek üzlete világviszonylatban eléri a 450 Mrd. eurót, s ennek harmada Európára jut majd.

Míg az Egyesült Államokban és másutt az e-rollerek forgalmát engedélyezték, Németországban

Mindent külön kell szabályozni, ami gurul
A német kormány hamarosan engedélyezi az elektromos rollerek használatát, de a szabályozás módja még vitatott. Egyelőre nincs döntés arról, hogy engedélyezzék-e a lassabb e-rollerek használatát a járdákon, mert sokan balesetektől tartanak.
még folyik a vita arról, hol közlekedhessenek. Az illetékes miniszter javaslatát, hogy azokkal 12 km-es sebességig lehessen a járdákon és a kerékpárutakon is gurulni, az úttesten pedig 20 km legyen a maximális sebességük, sokan vitatják. Félnek a gyalogosok baleseteitől, akik nem észlelhetik a zajtalanul közeledő rollereket.

A tervezett német szabályozás egyébként a kerékpárokhoz hasonló felszerelést írna elő az e-rollereknél: első-, hátsó - és fékvilágítás, fék mindkét keréken, macskaszem. Kötelező lenne a biztosítás, de nem lenne az a sisakviselés (Forrás: Die Welt)

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo