4 kulcslépés a vállalatok túléléséért

Váratlanul érte a döntéshozókat a kialakult társadalmi és gazdasági helyzet, ami így számos hazai vállalkozásnak okoz működési zavarokat.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Koronavírusról a Piac & Profiton
Tovább olvasna a koronavírusról? Témában írt cikkeinket itt találhatja meg. >>>
A cégvezetők többsége (54%) valószínűtlennek tartotta, hogy a közeljövőben bekövetkezik egy 2008-ashoz hasonló erejű válság – mutatott rá az EY tavaly 45 országban több mint 2900 döntéshozó megkérdezésével összeállított kutatása. Ennek megfelelően az esemény a legtöbb szervezetet felkészületlenül érte.

„Számos vállalatnak a folyamatban lévő krízis közepette az alapoktól kell átalakítania üzleti stratégiáját és kidolgoznia a helyreállítási terveket. „Négy olyan területet azonosítottunk, ahol kritikus a megfelelő lépés megtétele a döntéshozók részéről. Ilyen az erőforrások kezelése, az üzletfolytonosság biztosítása, az átlátható kommunikáció, és a felkészülés a válság utáni időszakra” – hangsúlyozta Bindics Judit, az EY kockázatkezeléssel foglalkozó üzletágának vezetője.

  1. Figyeljünk a kollégákra
Az EY szakértői szerint a legfontosabb lépés a munkavállalók biztonsága, jólétük – így folyamatos elkötelezettségük – fenntartása. Ide tartozik a rugalmas munkavégzési lehetőségek kibővítése, ami lehetővé teszik az emberek számára, hogy távolról és biztonságosan dolgozzanak, ott, ahol erre van mód. Ezenkívül a cégek rendszeresen tájékoztatást kell adjanak dolgozóik számára, összhangban a kormányzat és az egészségügyi hatóságok aktuális előírásaival.
  1. Jókor és megfelelően kommunikáljunk
Világos, átlátható és kellő időben történő kommunikációra van szükség az ügyfelek, az alkalmazottak, a beszállítók, a hitelezők, a befektetők és a szabályozó hatóságok folyamatos támogatása érdekében.
  1. Tartsuk a rendszert működésben
Át kell alakítani az üzletfolytonosságot biztosító stratégiát, ügyelve a pénzügyekre, a finanszírozási és működési kockázatok becslésére, és az ezekre történő gyors reagálásra – rövid távon a likviditás biztosítása kulcsfontosságú. Ennek érdekében a vállalatoknak figyelemmel kell kísérniük a közvetlen költségek emelkedését, hogy szükség esetén újratárgyalhassák a válság előtt kialkudott feltételeket. Felügyelni szükséges az ellátási láncokat, különös tekintettel arra, hogy nemcsak a beszállítóknál, de a fogyasztói igényekben és viselkedésekben is jelentős változások léptek fel. Ügyelniük kell arra a nyomásra is, amely egyes ügyfeleiket és partnereiket érintheti. Ez különösen fontos az olyan ágazatokban, mint például az autóipar és a gyógyszeripar, amelyek nagymértékben függenek a beszállítóktól.
  1. Készüljünk az újabb változásra
Mihelyt a jelenlegi helyzet ellenőrzés alá kerül, a vállalatoknak meg kell újítani üzletmenet-folytonossági terveiket (BCP). A megszerzett tapasztalatok alapján muszáj felülvizsgálni, szükségesek-e új belső iránymutatások. Ezen felül érdemes előkészíteni a vészhelyzeti tervek bevezetését az ellenállóképesség felépítése és a jövőbeli válságok hatékonyabb kezelése érdekében.

 

Véleményvezér

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo