Az év eleje ugyan nem indult túl biztatóan a virtuális- (VR) és kiterjesztett (AR) valósággal operáló eszközök szállítóinak, de az IDC negyedéves jelentésében is arra hívta fel a figyelmet, hogy a szektor most már tényleg képes lehet magasabb fokozatva kapcsolni, és akár már idén is szép eladásnövekedést produkálhat.
Ehhez nem csupán olcsóbb, nagy tömegben értékesíthető eszközökre van szükség, hanem olyan meghatározó iparágak aktív érdeklődésére, mint amilyen a kiskereskedelem is. Úgy tűnik, a vr-technológia már felkeltette a szektor figyelmét.
Nagyban játszanak
A 17 ezer Oculus Go a tervek szerint szinte minden egységbe eljut, ami nagyjából 5000 üzletet jelent. Az USA-ban másfél millió embert foglalkoztató Walmart ezzel a menedzserek után körülbelül egymillió "mezei" dolgozójának is megteremti a korszerű képzés lehetőségét.
Gyorsabb, hatékonyabb
Az előzetes tesztekkel különösen meg volt elégedve a kiskereskedelmi óriás. A képzési központjuk vezetője arról számolt be, hogy a hagyományos oktatási módszerekhez képest gyorsabban, jobban és tartósabban tudják így átadni a szükséges ismereteket. Méréseik szerint az oktatást követő teszteket 10-15 százalékkal jobb eredménnyel abszolválják a résztvevők.
Érdekesség, hogy ez a teljesítményjavulás még azoknál a dolgozóknál is megjelenik, akik csak külső szemlélőként követik végig a betanítási procedúrát. Utóbbi talán azzal is magyarázható, hogy az újszerű módszer miatt az emberek akaratlanul is jobban odafigyelnek az elhangzottakra.