Ön hogy képzeli el a jövő városát?

A Kaspersky Lab népszerű multimédiás projektje, a Föld 2050 frissítést kapott, a meglévő városokat kiegészítették Dubai, Moszkva és New York City futurisztikus víziójával. A projekt kezdetén a kutatók által elképzelt városképeket láthattunk, most azonban minden felhasználót arra buzdítanak, hogy ossza meg saját elképzelését a jövő városairól.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ennek érdekében egyszerűsített feltöltéssel és megosztási funkciókkal bővítették a fejlesztők az oldalt. Az elmúlt 9 hónap alatt több, mint egy millió oldalletöltést tapasztaltak, köszönhetően a téma közkedveltségének.

Számos panorámakép is elérhető Moszkváról, Dubajról és New Yorkról, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy megnézzék, miként képzelik a futurológusok 10, 20 és 30 év múlva a városokat.

Ilyen lesz New York 2050-ben?
Kép: Kasperky Lab

Az oldalon lehetőség van a jövőkutatók előrejelzéseit értékelni és egyúttal kiválasztani, mely elképzelés lehet reális vagy álomszerű. A weboldalon opcionálisan megoszthatóak a profilok, a panorámaképek vagy a jóslatok a közösségi csatornák felületein azért, hogy megkönnyítse a felhasználóknak megvitatni az elképzeléseiket.

„Szeretnénk megérteni, hogy a felhasználók mit tartanak reális és pozitív jövőképnek. Ezekkel az új frissítésekkel több visszajelzést kapunk és úgy tűnik, az embereket tényleg érdekli, hogy megosszák elképzeléseiket és véleményüket a jövőről.” – mondta Vladislav Biryukov, a Kaspersky Lab Consumer Social Media divíziójának vezetője.

A Föld 2050 projekt honlapján a látogatók címkékkel is elláthatják a különböző jóslatokat, amely meggyorsítja és megkönnyíti a keresést. Minden grafikai anyagot egy ART nevű aloldalon gyűjtenek. Minél több szavazat érkezik egy ötletre, grafikára, annál több információ válik elérhetővé mindenkinek.

Harminc év kell hozzá, hogy Budapest okosváros legyen?
A magyar városlakók a környezetszennyezést, a túlnépesedést, valamint az élelmiszer-, illetve az energiahiányt tartják a legnagyobb kihívásnak a jövő metropoliszai számára. Budapest pedig 30 éven belül válhat okos várossá, derült ki a Futureal-csoport és a TEDxDanubia rendezvényének közönsége körében végzett felmérésből.
„Büszkék vagyunk arra, hogy ez a projekt nemcsak a jövőkutatók, hanem a designerek figyelmét is felhívta. Mindig úgy gondoltuk, hogy könnyeben megérthető a jövő képek által, semmint szövegek révén, emiatt is döntöttünk egy vizuális koncepció mellett – és nagyon jó érzés látni, hogy a felhasználók is támogatják ezt a megközelítést.” – folytatta Vladislav Biryukov.

„A honlap célja, hogy az emberek elgondolkodjanak a lehetséges jövőn és egyúttal mi az, amit ma megtehetünk azért, hogy valóban jobbá is tegyük. Természetesen tisztában vagyunk vele, hogy ilyen hosszútávú valós előrejelzéseket nehéz megadni, ugyanakkor reméljük, hogy ezzel segíthetünk elkerülni olyan problémákat, amelyekkel potenciálisan szembesülhetünk.”

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo