„Az országszerte 27 helyszínen megtartott K&H prémium befektetési klub rendezvénysorozat során azt vizsgáltuk, hogy a megtakarítással rendelkezők jellemzően milyen csatornán – online vagy offline – rendelkeznek befektetéseikről.
A trend egyértelműen a digitális szolgáltatások még szélesebb körű elterjedésének irányába mutat a megtakarítások terén is, hiszen háromból egy ember már szívesen bonyolítja befektetési tranzakcióit e-portfólión keresztül vagy távbankár segítségével” – tájékoztatott Zobor Zsuzsanna, a K&H Alapkezelő vezérigazgatója.
„A megkérdezett prémium, tehát az átlagnál magasabb megtakarítással rendelkezők válaszai és a saját tapasztalataink alapján is azt látjuk, hogy míg befektetési kérdésekben továbbra is inkább személyesen, a banki tanácsadón keresztül informálódnak, addig egyre erőteljesebb az igény, hogy saját maguk, online követhessék befektetéseik, megtakarításaik alakulását” – hangsúlyozta Zobor Zsuzsanna.
A Bank ezért tavaly a hazai piacon elsőként vezette be az e-portfólió szolgáltatást, amelyen keresztül az e-bankba belépve a megtakarítók nyomon követhetik bankszámláikat, a bankbetéteiket, az értékpapír típusú megtakarításokat és az életbiztosítás típusú befektetéseket is.
Az e-portfólió tájékoztató funkciói mellett pedig egyből látható és összehasonlítható a saját kockázati besorolásnak optimális célportfólió-összetétel. Az online szolgáltatás egyben csatlakozik a telefonos befektetési tanácsadókhoz, a K&H távbank csapatához, így a megtakarítások módosítása rajtuk keresztül is történhet.