Százból nyolc jogosítványt elvesznek

Hányadikra sikerül a magyar internetezőknek a jogosítvány megszerzése? Ki finanszírozza az oktatást és a vizsgákat? Szükségesnek gondoljuk-e a jogosítvány megújítását bizonyos időközönként? Ha ma kellene levizsgáznunk, vajon sikerülne? Többek között ezekre a kérdésekre kereste a választ a Használtautó.hu online kutatása.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Az összes kitöltő közül csupán 5% nem rendelkezik vezetői engedéllyel, de közülük is szinte mindenki (94%) szeretne jogosítványt szerezni, nagyon kevesen vannak azok, akik nem vágynak a vezetés élményére. Ha már megvan a kincset érő papír, legtöbben ki is használják, a kitöltők 96%-a állítása szerint rendszeresen vezet.

Adómentes a B kategóriás jogsira adott támogatás
2018. július 1-jétől adómentes a közlekedési alapismeretek tanfolyam és vizsga díjából a jogszabály alapján visszatérített összeg - írja közleményében a NAV.
Lehet, hogy mindenki vágyik rá, de mélyen a zsebünkbe, vagy szüleink zsebébe kell nyúlnunk, hogy a volán mögé ülhessünk. Alsó hangon kétszázezer forinttal érdemes számolni, de egy-két bukással az összeg hamar 300 ezerre rúghat. Nem csoda, hogy a kitöltők közel fele anyagi támogatásra szorult, hogy megszerezhesse a hőn áhított engedélyt; szülei, rokonai támogatták a jogosítvány megszerzésében. Meglepően sokan, a kitöltők 52%-a saját maga állta a költségeket, amihez a legtöbben hónapokon át gyűjtöttek.

Sosem késő elkezdeni

Jellemzően 17-21 éves kor között szerezték meg jogosítványukat a kitöltők, de a válaszadók negyede később vágott bele a nagy kalandba, és akadnak olyanok is, akik ötven év fölött ültek be a tanulóautó ülésébe, hogy megküzdjenek a kézifékes indulás és a párhuzamos parkolás kihívásával.

A többségnek elsőre sikerül a vizsga, de a kitöltők negyede többször is nekifut. 18%-uknak másodjára sikerül, 7% pedig harmadjára, negyedjére vagy ötödjére teljesíti a feladatot, és persze olyanok is akadnak, akik több mint öt próbálkozás után, de végül bezsebelik a vezetői engedélyt.

A válaszadók több mint fele gondolja úgy, hogy bizonyos időközönként szükséges lenne a jogosítvány teljes megújítása, azaz a vizsgák letétele. Harmaduk bevallotta, hogy ha ma kellene letennie a vizsgákat, nem tudná megcsinálni.

Sokan bukják a jogosítványt

Sokan, és sokat hibázunk az utakon, ami életekbe kerülhet. Pár kisebb hiba, vagy egy nagy, és máris összegyűlt a 18 büntetőpont, ami elég ahhoz, hogy a vezetői engedélyt bevonják. A kutatásból kiderült, hogy 100-ból nyolc válaszadónak vették már el a jogosítványát életében.

“Saját magunk és mások biztonsága érdekében érdemes időnként vezetéstechnikai tréningen részt venni, vagy néhány gyakorló órát venni, főleg abban az esetben, ha évek óta nem vezettünk. Az Autonavigátor.hu oldalon minden jelentősebb KRESZ-változásról beszámolunk, időről időre segítünk a problémás kérdések értelmezésében” - mondta Katona Mátyás, az Autonavigátor.hu, a Használtautó.hu tartalmi magazinjának főszerkesztője.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo