A brit üzleti vállalkozások érdekképviseletét ellátó kamarai szövetség tanulmánya szerint a vizsgálatba bevont 835 cég 36 százalékának működése függ az alapanyagok vagy részegységek folyamatos, "just in time" rendszerű, vagyis az adott termelési folyamathoz éppen időben érkező, raktározás nélküli beszállításától. A BCC tanulmánya szerint ezeknek a vállalatoknak a működésében komoly fennakadásokat okozna bármilyen szállítási késedelem a brit vagy az uniós kikötőkben. A kamarai szövetség felmérése szerint azonban a majdani új vámeljárásoktól érintett vállalatok 33 százaléka még nem kezdett hozzá annak tervezéséhez, hogy miként kezeli majd az EU-val folytatott kereskedelemben a Brexit után várhatóan megjelenő vámellenőrzéseket. (A Brexit már ebben az évben is érezteti hatását a brit gazdaságban.)
A BCC tanulmánya hangsúlyozza, hogy a teljes brit külkereskedelmi áruforgalomnak hozzávetőleg a harmada kamionokon kel át a La Manche-csatornán, akár kompon, akár a tenger alatt húzódó Eurotunnel vasúti alagúton. Adam Marshall, a kamarai szövetség vezérigazgatója a jelentéshez fűzött kommentárjában felszólítja a brit kormányt arra, hogy mielőbb tudassa az üzleti vállalkozásokkal: milyen típusú vámellenőrzésekre és vámáru-nyilatkozatokra kell készülniük a Brexit után, különös tekintettel arra, hogy London szándéka szerint Nagy-Britannia kilép az EU vámuniójából is. Marshall szerint ugyanakkor a brit vállalatoknak is most már el kell kezdeniük a felkészülést a várható változásokra. A változásokkal járó kockázatokra és a várható költségekre nagy londoni elemzőcégek is felhívták már a figyelmet.
Az IfG tanulmánya a hirtelen megjelenő vámadminisztrációs akadályok lehetséges hatásainak illusztrálására felidézte, hogy amikor 2015-ben a calais-i kikötő francia személyzete sztrájkba lépett, a délkelet-angliai kompkikötőkhöz és vasúti terminálokhoz vezető M20-as autópályán 50 kilométeres kamionsor torlódott fel, és a brit teheráru-fuvarozók szövetségének akkori számításai szerint a fennakadás naponta 250 millió font (csaknem 90 milliárd forint) kárt okozott a brit gazdaságnak.