PwC felmérés cikkek
Veszélyben vannak az emberiség számára kulcsfontosságú nyersanyagok
Időjárási extremitások nehezítik a zöld átmenetet.
Dr. Keszte Róbert az év leginspirálóbb vezetője
A PwC Magyarországi Vezérigazgató Felmérése szerint
Félnek a vezérigazgatók, mi lesz ha nem változtatnak
Az előző évhez képest több mint kétszeresére nőtt azon vezérigazgatók aránya, akik úgy vélik, hogy a globális gazdasági növekedés javulni fog a következő 12 hónapban.
Se kínai, se orosz cégek nem fértek be a legvonzóbb magyar munkahelyek közé
Emberi vezető és méltányos bérezés tesz vonzóvá egy munkahelyet.
Megvan Európa tavalyi sikerágazata
A bevételek emelkedtek, a fiókhálózatok átalakítása felgyorsult.
Aggódnak a cégvezetők
A vezérigazgatók 73 százalék-a szerint a gazdasági növekedés üteme világszerte csökkenni fog a következő 12 hónapban.
A munkaerőpiacon felértékelődött a túlóra-kifizetés kérdése
Anyagi biztonságra és stabilitásra vágynak a munkavállalók.
Tudunk egy iparágat, amelyiken nem fog a válság
A globális szórakoztató- és médiaipar tavaly ugrásszerűen fejlődött, meghaladva az általános világgazdasági növekedést. A 2020-as, világjárvány okozta 2,3 százalékos csökkenést követően a szektor bevételei 2021-ben erőteljesen, 10,4 százalékkal emelkedtek, 2,12 ezer milliárd dollárról 2,34 ezer milliárd dollárra. Az iparág egyre digitálisabbá, mobilabbá és ifjúság-orientáltabbá válik, így a virtuális valóság (VR), mint leggyorsabban növekvő szegmens, valamint a játékipar erőteljes növekedési hajtóerőt jelentenek. A világjárvány lecsengésével a globális mozibevételek ismét emelkednek és várhatóan jövőre új csúcsot érnek el. Mindeközben a hagyományos televíziózás háttérbe szorulása tovább folytatódik.
Egyre népszerűbbek a hazai termékek
A PwC 2022 tavaszán végzett globális felmérése szerint a fogyasztók továbbra is alkalmazkodnak az ellátási lánc zavaraihoz és a növekvő inflációhoz. A körülmények ellenére a vásárlók háromnegyede tervezi jelenlegi kiadási szintjének fenntartását vagy növelését a következő fél évben. A Covid-világjárvány alatt megjelenő fogyasztói szokások úgy tűnik, hogy hosszú távon is velünk maradnak: az online vásárlás, az otthoni főzés, illetve a lakáson belül végzett szabadidős tevékenységek is beépültek a mindennapokba.
Már bővítenének, de látják a kockázatokat a nagyvállalatok főnökei
Idén már minden második hazai vállalat létszámnövekedéssel számol. A koronavírus járvány azonban elmélyítette azokat az aggodalmakat, amelyekkel a vezetők eddig is kénytelenek voltak szembenézni – derül ki a PwC Magyarország 10. vezérigazgatói felméréséből.
Kétszer annyi gazdasági bűncselekményt tapasztaltak a cégek, mint tavaly
Duplájára nőtt a felderített gazdasági bűncselekmények száma az elmúlt évben, minden második cég érintett lehet. Azonban valószínűleg nem a visszaélések száma nőtt ilyen mértékben, hanem az azokkal kapcsolatos tudatosság javult.
Bíznak a gazdaságban a vállalatvezetők
A vállalatvezetők 57 %-a úgy véli, hogy a globális gazdaság növekedési üteme gyorsulni fog a következő 12 hónapban. A cégek számára a legcélravezetőbb stratégia az, ha korszerű munkakörnyezetbe történő beruházásokkal, képzési és fejlesztési programokkal, valamint más szolgáltatókkal való együttműködéssel igyekeznek a szükséges digitális készségekkel rendelkező munkavállalókat magukhoz vonzani és fejleszteni.