Felelős üzlet cikkek
Gyorsabban növekednek a munkatársaikkal jól bánó cégek
A fenntarthatóság nemcsak a cégek ökológiai lábnyomáról szól, hanem a munkatársakkal és az érintettekkel, a stakeholderekkel való bánásmódról is. Ez a fenntarthatóság humanista aspektusa. A fenntartható biznisz egyik amerikai guruja szerint gyorsabban növekednek és jobb üzleti eredményt produkálnak az ezen elvek mentén működő vállalkozások.
A vásárlók azonosulnak a társadalomtudatos márkákkal
Ha két kényelmet és minőséget nyújtó cég közül kell választani, az fog győzni, amelyik valamilyen pluszt tud felmutatni az éthoszában, az üzletpolitikájában: lehetőleg társadalmi elkötelezettséget és szerepvállalást. Ilyenek a B vállalatok, melyek világjobbító, etikus értékrendjével versenyelőnyre tesznek szert. A munkaerő megtartásában is erősek ezek a cégek.
Etikus befektetésre vált az óriásbiztosító
130 milliárd dollárt, vagyis szinte összes likvid tőkéjét etikus alapelvek alapján fekteti be a világ második legnagyobb viszontbiztosítója, a Swiss Re. A cég vezetése úgy véli, ez a befektetési politika csökkenti a kockázatokat.
Kampány a méltányos termékekért
Közös regionális petíciót indított a Tudatos Vásárlók Egyesülete és cseh, lengyel, szlovák és máltai partnerei, amelyben fairtrade termékeket kérnek a legnagyobb szupermarket láncoktól.
Kötelező adakozni a nagyáruházaknak Franciaországban
Súlyos büntetéseket kaphatnak ez évtől azok a franciaországi szupermarketek, amelyek nem ajánlják fel a megmaradt élelmiszert jótékonysági szervezeteknek. Nálunk közel kétmillió tonna étel vész kárba.
Több segítség kéne a segítő vásárláshoz
Különleges jogállásért lobbiznának a charity shopok, azaz az adományboltok tulajdonosai. Az ilyen üzletekre egyelőre ugyanazon adózási és egyéb szabályok vonatkoznak, mint bármely használtcikk-kereskedésre, ami igen megnehezíti a működést. Önmagában az, hogy az árut ingyen szerzik be, még nem elegendő segítség, ezért többek között áfa-mentességet szeretnének elérni, hogy tovább segíthessenek másokon.