Bormarketing cikkek
![Lendületet adnának a magyar bor- és gasztrokultúrának](https://piacesprofit.hu/i/3/9/d/f/1/b/5/5/c/b/b/9/c/3/d/4/6/7/0/0/lenduletet-adnanak-a-magyar-bor-es-gasztrokulturanak_md.jpg)
Lendületet adnának a magyar bor- és gasztrokultúrának
2017 júniusától új alapokra került a bor- és gasztromarketing irányítása a Magyar Turisztikai Ügynökségnél (MTÜ) annak érdekében, hogy a szakmával szorosabb együttműködés jöhessen létre olyan kulcsprojektek kapcsán, mint amilyen a turisztikai országmárka kialakítása is. Az MTÜ a nyáron intenzív munkába kezd: mind a hat borrégióba ellátogat a Hegyközségek Nemzeti Tanácsával közösen az ügynökség szakmai rendezvénysorozata, létrejön az új egységes borarculat, információs portál indul a magyar borról, de idén második alkalommal megrendezésre kerül a Budapesti Borbár Túra is.
![Közös exportstratégiával célozzák a külpiacokat a Kárpát-medence magyar borászai](https://piacesprofit.hu/i/f/9/2/a/6/7/2/4/8/0/c/c/d/b/a/4/1/d/8/b/kozos-exportstrategiaval-celozzak-a-kulpiacokat-a-karpat-medence-magyar-boraszai_md.jpg)
Közös exportstratégiával célozzák a külpiacokat a Kárpát-medence magyar borászai
A Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) a Junibor Fiatal Borászok Egyesületének szakmai támogatásával első alkalommal rendezi meg a PANNON VINERSITAS Szabadegyetem elnevezésű szőlész-borász rendezvényt. Az esemény kiemelt célja, hogy elősegítse a Kárpát-medence fiatal magyar borászai közötti tapasztalatcserét, a szakmai ismeretek bővítését, az export célú összefogást, valamint közös, piacképes árualapok kialakítását.
![Trend a lelke mindennek](https://piacesprofit.hu/i/3/d/d/f/3/a/8/9/7/5/d/1/c/9/2/b/2/b/0/8/trend-a-lelke-mindennek_md.jpg)
Trend a lelke mindennek
Egy kerékpár és egy tábla jelzi Zánka felől, a 71-es úton, hogy barátom, ha felhajtasz a Tagyon Birtokra, azonnal ingyen fröccsöt vagy bodzaszörpöt kapsz! És ki tudna ellenállni a csábításnak egy jó kis tekerés után! Ami pedig ott vár, az a pazar kilátás, a teljes nyugalom, a színes plédek a fűben és a páratlan helyi borok…
![Magyar szőlő terem Afrikában](https://piacesprofit.hu/i/7/7/c/4/2/2/9/1/d/d/1/c/1/7/c/2/0/9/4/4/magyar-szolo-terem-afrikaban_md.jpg)
Magyar szőlő terem Afrikában
Sok mindent tanulhatnak a magyar borászok a dél-afrikai termelőktől hozzáállásban, technológiában és marketingben is, ám Magyarország különleges adottságai lehetővé teszik, hogy az újvilági boroknál érdekesebb, egyedibb és izgalmasabb borok szülessenek – állapította meg egy hazai borászdelegáció, miután ellátogatott a legjobb dél-afrikai pincészetekbe, sőt, az ottani szüretből is kivette a részét.
![Hétszázmillió marketingre, ha külföldön adná el a bort](https://piacesprofit.hu/i/2/a/3/2/7/b/e/9/3/4/4/1/c/0/b/5/e/b/b/2/hetszazmillio-marketingre-ha-kulfoldon-adna-el-a-bort_md.jpg)
Hétszázmillió marketingre, ha külföldön adná el a bort
Közel 2,2 millió euró (mintegy 700 millió forint) támogatást igényelhetnek hegyközségek, szőlészeti, borászati termelők a borászati termékek 2015 és 2017 közötti külföldi promóciójához.
![Nemzetközi porondra lépnek a tokaji borok](https://piacesprofit.hu/i/f/a/3/8/7/b/c/e/9/1/2/4/9/6/9/a/a/7/8/6/nemzetkozi-porondra-lepnek-a-tokaji-borok_md.jpg)
Nemzetközi porondra lépnek a tokaji borok
A Tokaj Kereskedőház kezdeményezésére és közreműködésével jövőre a legnevesebb tokaji pincészetek termékei rangos külföldi események egész során mutatkozhatnak be.
![Tokajt és Egert mindenki ismeri, de Somlót már csak kevesen](https://piacesprofit.hu/i/b/b/8/f/5/2/a/d/7/3/0/a/6/8/3/f/1/e/7/1/tokajt-es-egert-mindenki-ismeri-de-somlot-mar-csak-kevesen_md.jpg)
Tokajt és Egert mindenki ismeri, de Somlót már csak kevesen
A magyar lakosság kétharmada nem ismeri ki magát a borvidékek között, nem tudja milyen eredet-megjelölések állnak uniós oltalom alatt. Drága bort legfeljebb ajándékba veszünk, magunknak legfeljebb ezer forintért vásárolunk.
![Hatalmas sikert értek el a magyar borok](https://piacesprofit.hu/i/a/7/a/c/b/6/1/5/9/2/9/7/f/0/f/2/a/f/f/0/hatalmas-sikert-ertek-el-a-magyar-borok_md.jpg)
Hatalmas sikert értek el a magyar borok
Minden eddiginél több, 49 érmet, köztük 18 aranyat kaptak idén magyar borászatok az egyik legrangosabb nemzetközi borversenyen, a Borok olimpiájának is nevezett bordeaux-i Challenge du Vin-en.
![Nagy lehetőség kis borászatoknak](https://piacesprofit.hu/i/8/c/e/a/9/2/f/4/8/d/c/a/d/b/8/d/a/e/b/f/nagy-lehetoseg-kis-boraszatoknak_md.jpg)
Nagy lehetőség kis borászatoknak
Külföldön fogják bemutatni azt a borcsomagot, amelyet Cégér-Ab Ovo néven a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM), valamint a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) által kis borászatok számára meghirdetett pályázat nyerteseinek tételeiből állítanak össze.
![Magyar borokat kortyolhatnak a világ urai](https://piacesprofit.hu/i/4/f/b/5/c/8/9/0/2/4/3/3/4/c/d/a/c/a/c/4/magyar-borokat-kortyolhatnak-a-vilag-urai_md.jpg)
Magyar borokat kortyolhatnak a világ urai
Válogatott magyar borokat is kóstolhatnak a szentpétervári G20-as csúcstalálkozó résztvevői, miután az orosz szervezők több ismert magyar italt is beválogattak a kínálatba.
Továbbra sem a minőségi bor éri meg igazán
Konzervatív, de változik a magyar borízlés: feljövőben vannak a fehérborok, de a fogyasztók továbbra is a vörös édes asztali borokat kedvelik, ezek pedig nem a minőségi kategória képviselői - mondta az Agrár Marketing Centrum (AMC) vezérigazgató-helyettese egy soproni szaktanácskozáson.
880 millió forint bormarketingre
Összesen 3 millió euró áll rendelkezésre 2013 és 2016 között a magyar borok promóciójára Japán, az Egyesült Államok, Kína, Oroszország és Kanada piacán. Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter erre vonatkozó rendelete a keddi Magyar Közlönyben jelent meg.