Magyar borokat kortyolhatnak a világ urai

Válogatott magyar borokat is kóstolhatnak a szentpétervári G20-as csúcstalálkozó résztvevői, miután az orosz szervezők több ismert magyar italt is beválogattak a kínálatba.

Majdnem fél éves kiválasztási folyamat után az orosz államfői adminisztráció illetékesei négy magyar bort és további két ismert magyar italt találtak érdemesnek arra, hogy bemutatkozhassanak a világ 19 legnagyobb gazdaságát és az Európai Uniót tömörítő szervezet állam- és kormányfőinek szentpétervári csúcstalálkozóján

A világpolitika neves szereplői 6 puttonyos Tokajit (Monte Tokaj 2oo2-es Muscat Lunel), egy egri (Vincze Béla Cabernet Cuveejét), valamint egy villányi vöröset (Wunderlich pincészet, Cabernet Franc) és egy somlói (Tornai Pincészet 2011-es Aranyhegy Juhfark) fehér bort kóstolhatnak meg. Emellett Unicumot és Törley Chardonnay Brut pezsgőt is kínálnak a vendégeknek a Vengerskoje Vino (Magyar bor) nevű cég által bérelt magyar-orosz kóstolóháznak elnevezett étteremben, amely a csúcstalálkozó helyszínén, a Konsztantyinovszkij dvorec mellett található.

Egy éve lesz annak, hogy Viktor Csirkovtól, az orosz államfő szentpétervári rezidenciája, a Konsztantyinovszkij dvorec gazdasági vezetőjétől a kóstolóház felkérést kapott arra, hogy a csúcstalálkozó idején adjon ízelítőt a magyar konyha remekeiből is a magas rangú vendégeknek - tette hozzá az attasé. A magyar étterem az állam- és kormányfők vendégházaival szemben van azon a területen, ahol a vendéglátást is megszervezik, így adódott a lehetőség arra, hogy a magyar gasztronómia legjavát is bemutathassák a G20-as csoport csúcstalálkozóján. (Nemrégiben paprikabolt is nyílt Moszkvában.)

Szentpéterváron kedvelik és ismerik a tokaji bort. I. Péter hozatta be először annak idején II. Rákóczi Ferenc pincéjéből az első borokat arról a vidékről. Tavaly pedig egy tokajival köszöntötték fel Vlagyimir Putyint a születésnapján. Az orosz államfő a hatputtonyos aszút kedveli.

Megfelelő marketinggel növelhető a magyar borok hírneve
Tovább növelhető a magyar borok hírneve az újjáéledő keleti gazdasági kapcsolatrendszer felhasználásával és megfelelő marketingtámogatással. Összesen 3 millió euró áll rendelkezésre 2013 és 2016 között a magyar borok promóciójára Japán, az Egyesült Államok, Kína, Oroszország és Kanada piacán.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo