Széles körű nemzetközi marketingkampány indul 2015-ben a tokaji borok külföldi ismertségének és presztízsének erősítése érdekében. A nemzetközi kiállítások és vásárok mellett a borászati társaság szakmai konferenciákon, valamint mesterkurzusokon és kóstolókon igyekszik majd a borszakértők, valamint a borkedvelő fogyasztók figyelmét ráirányítani a tokaji borokra. A 2015-ös kampány két legfontosabb célterülete az Egyesült Államok és Kína, amelyek az elkövetkező években a tokaji borok legfontosabb exportpiacává válhatnak. A külföldi marketingakciók mellett cél, hogy minél több külföldi véleményvezér testközelből is megismerje Tokajt. Ennek érdekében a Tokaj Kereskedőház rangos nemzetközi szakmai konferenciákat szeretne házigazdaként vendégül látni Tokajban.
A tokaji borok 2014-ban több rangos hazai és külföldi eseményen is megmutathatták értékeiket, jelezve, hogy helyük van a minőségi borok nemzetközi piacán. A sort Master of Wine szakemberek vendégül látása nyitotta meg márciusban Budapesten, majd a londoni magyar nagykövetségen megrendezett Tokaji Borvacsora és a New York-i Magyar Főkonzulátuson megtartott Cartoon Hungarikum borbemutató következett. Júliusban néhány napra az egész világ szakmai közvéleménye Magyarországra figyelt a Tokajban megrendezett X. Nemzetközi Terroir Konferenciának köszönhetően. Emellett kiemelkedő siker kísérte a tokaji borok bemutatkozását a svájci Montreux-ban október végén megtartott 7. Nemzetközi Digitális Bor Kommunikációs Konferencián is.
Azonban mindez csak a kezdet, a tokaji borok nemzetközi promóciója 2015-től vált magasabb fokozatba, a Tokaj Kereskedőháznak köszönhetően. „Jövőre rangos nemzetközi rendezvények egész során szeretnénk megmutatni a tokaji borok értékeit. A cél, hogy minden olyan eseményeken jelen lehessünk, amelyeken a nemzetközi borszakma legjelesebb képviselői, valamint a legismertebb borszakírók, borbloggerek vesznek részt. Ugyanis ők kulcsszerepet töltenek be a minőségi borokat kedvelő fogyasztók érdeklődésének és ízlésének a befolyásolásában” – fejtette ki Király Enikő, a Tokaj Kereskedőház vezérigazgató-helyettese.
„A tervezett rendezvényeken, a saját termékeink bemutatása mellett, a Tokaji Borvidék többi pincészetének is szeretnénk megjelenési lehetőséget biztosítani. Ugyanis a Tokaji Borvidék egyetlen integrátor társaságaként fontos feladatunk, hogy a borvidék összes, minőségi termelésre törekvő szereplőjének segítséget nyújtsunk a külföldi piacépítésben” – hangsúlyozta Király Enikő.
Szintén fontos cél, hogy minél több külföldi véleményvezér testközelből is megismerje Tokajt. Ennek érdekében a Tokaj Kereskedőház több ún. study tour szervezését tervezi, amelyek keretében a kiemelt célországok legismertebb véleményvezér szakíróit kívánja vendégül látni a Tokaji Borvidéken.
Mindezek mellett a Tokaj Kereskedőház vezetése célul tűzte ki, hogy a Tokaji Borvidék további rangos eseményeknek biztosíthasson helyet. Ezek a világ szakmai közvéleményének azt demonstrálják: a borvidéket nemcsak egyedülálló adottságai, hanem az itt dolgozó szakemberek tudása is feljogosítja arra, hogy helyet követeljen magának a világ legnevesebb termőhelyei között.
A Tokaj Kereskedőház vezetése 2013-ban hirdette meg a „Tokaji minőségi forradalmat”, a teljes Tokaji Borvidék megújulását és minőségi termelésre történő átállását célként meghatározva. Ehhez kapcsolódva a társaság idén márciusban egy hároméves keretmegállapodást kötött a nemzetközi italpiac vezető márkatanácsadó cégei között jegyzett Claessens Internationallel a Tokaji márka új imázsának kialakításáról, illetve az ezt megalapozó felmérések és tanulmányok elkészítéséről.
„A tíz legfontosabb potenciális célpiacra kiterjedő, fogyasztói magatartást és attitűdöket vizsgáló kutatás, illetve az eddig elvégzett felmérések eredményeinek kiértékelése még folyamatban van. Azonban fontos, hogy a tokaji borok már most megmutassák magukat a világ előtt. Ugyanis több éves, kitartó munkára lesz szükség ahhoz, hogy a nemzetközi szakmai közvéleményt meggyőzzük arról: a Tokaji márkának ott van a helye az egész világon a prémium bormárkák között. Siker esetén pedig Tokaj újra fel fog kerülni a világ bortérképére” – szögezte le Tombor András, a Tokaj Kereskedőház Zrt. felügyelőbizottságának elnöke.