Nemzetközi porondra lépnek a tokaji borok

A Tokaj Kereskedőház kezdeményezésére és közreműködésével jövőre a legnevesebb tokaji pincészetek termékei rangos külföldi események egész során mutatkozhatnak be.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: PP

Széles körű nemzetközi marketingkampány indul 2015-ben a tokaji borok külföldi ismertségének és presztízsének erősítése érdekében. A nemzetközi kiállítások és vásárok mellett a borászati társaság szakmai konferenciákon, valamint mesterkurzusokon és kóstolókon igyekszik majd a borszakértők, valamint a borkedvelő fogyasztók figyelmét ráirányítani a tokaji borokra. A 2015-ös kampány két legfontosabb célterülete az Egyesült Államok és Kína, amelyek az elkövetkező években a tokaji borok legfontosabb exportpiacává válhatnak. A külföldi marketingakciók mellett cél, hogy minél több külföldi véleményvezér testközelből is megismerje Tokajt. Ennek érdekében a Tokaj Kereskedőház rangos nemzetközi szakmai konferenciákat szeretne házigazdaként vendégül látni Tokajban.

A tokaji borok 2014-ban több rangos hazai és külföldi eseményen is megmutathatták értékeiket, jelezve, hogy helyük van a minőségi borok nemzetközi piacán. A sort Master of Wine szakemberek vendégül látása nyitotta meg márciusban Budapesten, majd a londoni magyar nagykövetségen megrendezett Tokaji Borvacsora és a New York-i Magyar Főkonzulátuson megtartott Cartoon Hungarikum borbemutató következett. Júliusban néhány napra az egész világ szakmai közvéleménye Magyarországra figyelt a Tokajban megrendezett X. Nemzetközi Terroir Konferenciának köszönhetően. Emellett kiemelkedő siker kísérte a tokaji borok bemutatkozását a svájci Montreux-ban október végén megtartott 7. Nemzetközi Digitális Bor Kommunikációs Konferencián is.

Azonban mindez csak a kezdet, a tokaji borok nemzetközi promóciója 2015-től vált magasabb fokozatba, a Tokaj Kereskedőháznak köszönhetően. „Jövőre rangos nemzetközi rendezvények egész során szeretnénk megmutatni a tokaji borok értékeit. A cél, hogy minden olyan eseményeken jelen lehessünk, amelyeken a nemzetközi borszakma legjelesebb képviselői, valamint a legismertebb borszakírók, borbloggerek vesznek részt. Ugyanis ők kulcsszerepet töltenek be a minőségi borokat kedvelő fogyasztók érdeklődésének és ízlésének a befolyásolásában” – fejtette ki Király Enikő, a Tokaj Kereskedőház vezérigazgató-helyettese.

Tokajt és Egert mindenki ismeri, de Somlót már csak kevesen
A magyar lakosság kétharmada nem ismeri ki magát a borvidékek között, nem tudja milyen eredet-megjelölések állnak uniós oltalom alatt. Drága bort legfeljebb ajándékba veszünk, magunknak legfeljebb ezer forintért vásárolunk.
A társaság 2015-ben – többek között – a London Wine Fair-en, a bordeaux-i Vinexpo-n, valamint a shanghai ProWein nemzetközi kiállításon is részt vesz. Emellett nagy hangsúly kerül a külföldön megrendezendő tokaji borbemutatókra, amelyek megszervezésében a társaság a célországokban működő magyar nagykövetségekkel és konzulátusokkal is együtt kíván működni. A két legfontosabb célterület az Egyesült Államok és Kína, ahol a Tokaj Kereskedőház több nagyvárosban szakmai kóstolókat szervez majd, a szaksajtó mellett a kereskedelmi, importőr vállalatokat is megcélozva.

„A tervezett rendezvényeken, a saját termékeink bemutatása mellett, a Tokaji Borvidék többi pincészetének is szeretnénk megjelenési lehetőséget biztosítani. Ugyanis a Tokaji Borvidék egyetlen integrátor társaságaként fontos feladatunk, hogy a borvidék összes, minőségi termelésre törekvő szereplőjének segítséget nyújtsunk a külföldi piacépítésben” – hangsúlyozta Király Enikő.

Szintén fontos cél, hogy minél több külföldi véleményvezér testközelből is megismerje Tokajt. Ennek érdekében a Tokaj Kereskedőház több ún. study tour szervezését tervezi, amelyek keretében a kiemelt célországok legismertebb véleményvezér szakíróit kívánja vendégül látni a Tokaji Borvidéken.

Mindezek mellett a Tokaj Kereskedőház vezetése célul tűzte ki, hogy a Tokaji Borvidék további rangos eseményeknek biztosíthasson helyet. Ezek a világ szakmai közvéleményének azt demonstrálják: a borvidéket nemcsak egyedülálló adottságai, hanem az itt dolgozó szakemberek tudása is feljogosítja arra, hogy helyet követeljen magának a világ legnevesebb termőhelyei között.

BORBAN AZ IGAZSÁG – ÉS A PÉNZ
Viszonylag kicsi, de stabil piacon mozognak a magyar borászatok és szőlőtermelők. Tavaly jelentősen nőtt az árbevételük, ráadásul egyre erősödik az export szerepe, de a piacot a 10 legnagyobb cég uralja.
„A 2014-es X. Nemzetközi Terroir Konferencia kedvező visszhangján felbuzdulva szeretnénk elérni, hogy a 2016-os nemzetközi Digitális Bor Kommunikációs Konferenciát Tokaj láthassa vendégül házigazdaként” – mondta Király Enikő. Az évente más helyszínen megtartott esemény résztvevői a nemzetközi borpiac legfontosabb véleményvezérei közül kerülnek ki. A széles körben elismert szakemberek és szakírók riportjaikon, blogbejegyzéseiken, letölthető interjúanyagain, valamit előadásaikon keresztül kulcsszerepet töltenek be a nemzetközi borpiaci trendek alakításában, illetve értékelésében.

A Tokaj Kereskedőház vezetése 2013-ban hirdette meg a „Tokaji minőségi forradalmat”, a teljes Tokaji Borvidék megújulását és minőségi termelésre történő átállását célként meghatározva. Ehhez kapcsolódva a társaság idén márciusban egy hároméves keretmegállapodást kötött a nemzetközi italpiac vezető márkatanácsadó cégei között jegyzett Claessens Internationallel a Tokaji márka új imázsának kialakításáról, illetve az ezt megalapozó felmérések és tanulmányok elkészítéséről.

„A tíz legfontosabb potenciális célpiacra kiterjedő, fogyasztói magatartást és attitűdöket vizsgáló kutatás, illetve az eddig elvégzett felmérések eredményeinek kiértékelése még folyamatban van. Azonban fontos, hogy a tokaji borok már most megmutassák magukat a világ előtt. Ugyanis több éves, kitartó munkára lesz szükség ahhoz, hogy a nemzetközi szakmai közvéleményt meggyőzzük arról: a Tokaji márkának ott van a helye az egész világon a prémium bormárkák között. Siker esetén pedig Tokaj újra fel fog kerülni a világ bortérképére” – szögezte le Tombor András, a Tokaj Kereskedőház Zrt. felügyelőbizottságának elnöke.

Véleményvezér

Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo