Hétszázmillió marketingre, ha külföldön adná el a bort

Közel 2,2 millió euró (mintegy 700 millió forint) támogatást igényelhetnek hegyközségek, szőlészeti, borászati termelők a borászati termékek 2015 és 2017 közötti külföldi promóciójához.

Kép: PP

A támogatás olyan programhoz igényelhető, amely az oltalom alatt álló, eredetmegjelöléssel vagy földrajzi jelzéssel rendelkező, illetve a borszőlő fajtájának jelzésével ellátott borászati termékek harmadik országokban történő megismertetését és promócióját célozza. A célországok között van az Amerikai Egyesült Államok, Fehéroroszország, Japán, Kanada, Kazahsztán, Kína, Mexikó, Oroszország, és Svájc.

A Magyar Közlönyben megjelent rendelet szerint az akció időtartama a három évet nem haladhatja meg, a meghatározott célországok valamelyikére, vagy ezek közül több célországra kell irányulnia, és legalább 10 akcióból kell állnia. Az akció olyan tevékenységek összessége, amely egy borpiaci éven belül valósul meg, és megfelel a mezőgazdasági termékpiacok közös szervezésének létrehozásáról szóló európai parlamenti és tanácsi rendeleteknek. A program időtartama nem lehet rövidebb, mint egy év, illetve amennyiben annál kisebb időtartamú, akkor legalább három különböző intézkedéstípust meg kell valósítania.

A rendelet szerint a programot a borpiaci éveknek megfelelő éves időszakokban kell megvalósítani. A megvalósítás idén május elsejétől a 2016/2017-es borpiaci év végéig tarthat.

A támogatási keretösszeg a 2014/2015-ös borpiaci évben 724 000 euró, a 2015/2016-os borpiaci évben 458 500 euró, a 2016/2017-es borpiaci évben 1 millió euró. A támogatás mértéke a támogatásra jogosult költségek 50 százaléka. Az egy program megvalósításához igényelhető támogatás összege legalább 25 ezer euró, legfeljebb 250 ezer euró.

Programjavaslatot benyújthat hegyközségi tanács, valamint hegyközség, szőlészeti termelő, borászati termelő, szőlészeti és borászati felvásárló, továbbá olyan civil szervezet, amely tagjainak legalább 75 százaléka szőlészeti termelő, borászati termelő, szőlészeti és borászati felvásárló, valamint a szervezet szőlészeti és borászati tevékenységet végez. Kérelmező lehet még gazdasági társaság, amelynek legalább egy tulajdonosa hegyközségi tag. A program megvalósítása során a promóciós anyagokon a Magyar Bor arculati kézikönyv elemeinek alkalmazása szükséges, amely a Magyar Turizmus Zrt. honlapján érhető el. A rendelet részletesen meghatározza az elszámolható költségeket, és szabályozza az akciók megvalósítását is.

Csak „aktív gazda” kaphat közvetlen támogatást
Az idén közvetlen támogatást igénylő mezőgazdasági termelőknek fontos ügyelniük arra, hogy a Közös Agrárpolitika reformjának 2015-től életbe lépő új szabályozása értelmében hazánkban is bevezetik az úgynevezett „aktív mezőgazdasági termelő” fogalmát.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo