880 millió forint bormarketingre

Összesen 3 millió euró áll rendelkezésre 2013 és 2016 között a magyar borok promóciójára Japán, az Egyesült Államok, Kína, Oroszország és Kanada piacán. Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter erre vonatkozó rendelete a keddi Magyar Közlönyben jelent meg.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Csaknem háromszázmillió forinttal jut több bormarketingre - Kép: SXC

A rendelet szerint támogatást az oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel vagy földrajzi jelzéssel rendelkező, illetve borszőlő fajtájának jelzésével ellátott borászati termékek ezen öt országban történő megismertetését és promócióját célzó programhoz lehet igényelni. A program időtartama nem lehet több három évnél, és egy-egy programhoz legalább 25 ezer, legfeljebb pedig 250 ezer eurós támogatást lehet igényelni - derül ki a rendeletből. A program egyebek között utazási és szállásköltséget, pr-tevékenységeket, médiamegjelenéseket, kiállítási részvételt vagy reklámkiadványok elkészítését támogathatja, mértéke pedig a támogatásra jogosult nettó költségeinek 50 százaléka lehet.

Tavaly ez az összeg mintegy 600 millió forintot tett ki.

A támogatásra a szőlő- és borágazatban működő szakmaközi szervezet, a programjavaslat benyújtásának időpontjáig termékleírást már benyújtott hegyközségi szervezet, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa vagy legalább öt hegyközségi tag által létrehozott társadalmi szervezet, egyesület vagy gazdasági társaság pályázhat. A támogatás a 2013/2014-es borpiaci évben, a 2014/2015-ös borpiaci évben, és a 2015-2016-osban is egyaránt egymillió euró. A támogatások odaítéléséről a vidékfejlesztési miniszter dönt.

Magyar borokat vár Hongkong

Hongkong nyitott kapukkal várja a magyar borászokat és borexportőröket. Hongkong 2008-ban minden borvámot eltörölt, és 2011-re teljes borimportja több mint 500 százalékkal 903 millió euróra nőtt, ez jó lehetőség a magyar borászok számára is termékeik értékesítésére Ivan K. B. Lee, Hongkong berlini Gazdasági és Kereskedelmi Irodájának (HKETO Berlin) igazgatója szerint.

Magyar borsikerek Stockholmban

Nagyszabású bemutató keretében mutatkoztak be a magyar borok Svédországban. A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) által szervezett rendezvényt kiemelkedő figyelem kísérte volt kiállítói és látogatói oldalról egyaránt. A stockholmi magyar nagykövetségen 2012. október 16-án megrendezett kóstolón 19 kiállító 32 magyar pincészet 129 termékét mutatta be a csaknem 100, kizárólag szakmai körökből érkező vendégnek.

 

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo