Az évi 25 ezer liternél kevesebb bort termelő pincészetek számára kiírt pályázat hat nyertese 5-5 millió forint értékű országimázs csomagot nyerhet, melynek részeként a két tárca mindegyik termelőtől 1000 palack bort vásárol, azokat egyedileg tervezett címkével látja el, és bemutatja többek között New Yorkban, Pekingben, Brüsszelben, Zágrábban, Belgrádban, illetve Londonban, Carton Hungaricum borcsomag néven - közölte szerdán Budapesten a VM borágazatért felelős nemzeti biztosa.
Kiss Eliza elmondása szerint a pályázaton olyan pincészetek is indulhatnak, amelyek nem rendelkeznek palackozott borral, mert a palackozás költségeit a kiírók átvállalják. A beérkezett tételeket borszakértőkből és gasztronómiai szakemberekből álló zsűri bírálja el.
Kohut Balázs, a KIM gazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkára hozzátette, a Forum Hungaricum által lebonyolított projekt a fiatal grafikusok számára rövidesen ismét kiírandó Cégér pályázathoz kapcsolódik, azzal a különbséggel, hogy most nem a borokhoz keresnek designereket. A bíráló bizottság által kiválasztott 6 nyertes borhoz (2 vörös, 2 fehér, 1 rozé és 1 borkülönlegesség) progresszív grafikusok készítenek egyedileg tervezett címkét, melyeken az Erdész Galéria közreműködésével kiválasztott magyar képzőművészeti alkotások jelennek majd meg - árulta el. Kohut Balázs beszámolója szerint a Carton Hungaricum borcsomag első bemutatkozására várhatóan április végén kerül sor New Yorkban.
A Cégér-Ab Ovo pályázati felhívása és jelentkezési lapja már letölthető innen.
A benyújtás határideje február 21.