Boldog munkavállaló cikkek


A Z-generáció azt szereti, ha büszkén szelfizhető a munkahely

A Z-generáció azt szereti, ha büszkén szelfizhető a munkahely 

Az Y és a Z generáció nem jön ki jól egymással. Ez egy ketyegő bomba. A Piac & Profit Munkaerőhiány! Vészhelyzet - Válasszuk a növekedést! című konferenciáján Borbély László szervezetfejlesztő adott kulcsokat a legfiatalabb munkavállalói generációval való bánásmódhoz.
Ma ügyeljünk a boldogságra

Ma ügyeljünk a boldogságra 

Március 20-a az ENSZ közgyűlés határozata alapján a Boldogság Világnapja. A Világnap megtartásáról szóló ENSZ határozat szerint azért fontos erre felhívni a figyelmet, mert a „boldogság keresése az emberek alapvető célja”. De vajon boldogok a magyar munkavállalók, vagy valóban pesszimisták?
Ezért mennek el az alkalmazottak

Ezért mennek el az alkalmazottak 

A régióban először hazánkban készülhet az a felmérés, mely a fizikai és szellemi dolgozók körében tapasztalt fluktuáció megértéséhez vezetne. Úgy tűnik ugyanis, hogy az ipari dolgozókat érintő vándorlást nem lehet egyértelműen csak a bérkülönbségekkel magyarázni. Az ideiglenesen megváltozott munkaképességű emberek foglalkoztatására kidolgozott munkáltatói program egyik szakértője, Laár Péter  szerint a munkavállalók megtartása inkább emberi tényezőkön múlik, amit egy sikeres munkáltató tudatosan tud alakítani cégénél.
Borbély László: létezhet boldog vállalat?

Borbély László: létezhet boldog vállalat? 

A szervezetfejlesztés a félelmekkel foglalkozik, ezeket szereli le, hogy ne álljon a fejlődés útjába. Ha a vezető és csapata hatékonyan és örömmel, elkötelezve tud együtt dolgozni, akkor magas a szervezeti boldogság. Többek között erről beszélt Borbély László a Piac & Profit Szervezetfejlesztés 2017 című konferenciáján.
A jövő záloga

A jövő záloga 

Az a cég, amelyiknek nem mindegy, hogy ki lesz nála új kolléga, nem úszhatja meg, hogy ne foglalkozzon a munkáltatói márkájával. Hogyan hozhat létre egy kisvállalkozás munkáltatói márkát, és találhatja meg azokat a pontokat, amelyekre felépítheti azt?
Nem azzal csábítanak a cégek, amire a munkavállalók vágynak

Nem azzal csábítanak a cégek, amire a munkavállalók vágynak 

A munkavállalókat kevésbé érdekli az innováció, a munkahelyi diverzitás vagy a csapatmunka, inkább a felelősségvállalás, az átláthatóság és a munka-magánélet egyensúly biztosítása csábítja, amikor új munkahelyet keresnek – állapítja meg többek között a Clementine 25 nemzetközi vállalatot és 98 323 dolgozói véleményt elemző kutatása. A felmérésből az is kiderül, hogy a már elhelyezkedett munkatársak számára fontos szempont a fizetés, a menedzsment és a karrierépítés. A pénzügyi szektorban foglalkoztatottak a legstresszesebbek, ezért itt a legerősebb az igény a terhelésnek megfelelő kompenzációs csomagra, ezzel szemben az IT szektor munkatársai a legelégedettebbek a munka-magánélet egyensúly biztosításával. A munkavállalók által megfogalmazott leggyakoribb kritikák: az úgynevezett Peter-elv jelenség, a kivételezés és a szervezeten belüli politika.
Ingyenebéd és csocsó – ez kell a boldogsághoz?

Ingyenebéd és csocsó – ez kell a boldogsághoz? 

Ingyenebéd, játékok, wellness-szolgáltatások, babapénz, kötelező szabadság – a sor hosszan folytatható. A Vienna Life Biztosító legújabb blogbejegyzésében többek között annak jár utána, milyen extra juttatásokkal próbálják magukhoz csábítani az értékes munkaerőt a világ vezető cégei.
A dolgozók kétharmada kevesli a fizetést - de nincs miből emelni

A dolgozók kétharmada kevesli a fizetést - de nincs miből emelni 

Csak a munkavállalók harmada érzi úgy, hogy annyit keres, amennyit megérdemel. 2017 minden bizonnyal a béremelések éve lesz, bár a kisebb cégek nem nagyon tudnak többet kigazdálkodni. Egy alapszinten felül a pénznél többet számít a vezető.
7 jó tanács ahhoz, hogy előléptessenek

7 jó tanács ahhoz, hogy előléptessenek 

A világjobbító célkitűzéseiről és világklasszis közéleti szereplők, sőt politikai ellenségek egy asztalhoz ültetéséről híres Világgazdasági Fórum karriertippeket ad. Hát ezt is megéltük... 7 jó tanács Davosból a céges ranglétrán felfelé való lépegetéshez.
Nem szórakozni járunk a melóba! Pedig azt kéne

Nem szórakozni járunk a melóba! Pedig azt kéne 

Mindenki azt akarja, hogy a munkája szórakoztató legyen. Vagy legalább a munkahelyi légkör. Bár persze nem szórakozni járunk a munkahelyünkre, mégis igaz, hogy hatékonyabbá is válunk, ha a környezet és a légkör szórakoztató és érdekes. Még a legjobb dolgozók sem a tegnapi értekezletet fogják kiemelni, ha azt kérdezzük, miért szeretik a munkahelyüket…

100% hatékonyság, 0% bürokrácia - ilyen az új munkaszervezés 

Nem a munkavállalónak kell idomulnia a szervezethez, hanem a szervezetnek az emberekhez. Ha a dolgozók kellően motiváltak és elkötelezettek, jobb munkaszervezési rendszer alapját teremtik meg, mint bárki, egy papír fölé görnyedve.

Béremelés nélkül nem lesz, aki dolgozzon 

A humánerőforrás ma a legnagyobb üzleti kockázatot hordozó terület, amely stratégiai fontosságúvá vált. A munkaerőhiány akár 10%-os bevételkiesést okozhat. Kell pénz is a megoldáshoz, de a legtöbbet a vezető tehet.

10 jel, hogy tényleg kibírhatatlan a főnök 

Sokan és sokszor panaszkodnak a főnökükre, az ember ezért sokszor már nem is veszi komolyan az ilyesmit. Az alábbi dolgok azonban azt mutatják, hogy a főnökkel valami tényleg nagyon nincs rendben...
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Durván felpörgött az elektromos autók eladása Magyarországon

Durván felpörgött az elektromos autók eladása Magyarországon  

Magyarországon nőtt a második legnagyobb arányban a tisztán elektromos autók értékesítése márciusban.

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Cégblog

Fontos mutatóban van lemaradásban Magyarország a régióhoz képest

Fontos mutatóban van lemaradásban Magyarország a régióhoz képest  

A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek alapján a magyar gazdaság gyengébben áll a többi régiós országhoz képest.

Klímablog

Durván felpörgött az elektromos autók eladása Magyarországon

Durván felpörgött az elektromos autók eladása Magyarországon  

Magyarországon nőtt a második legnagyobb arányban a tisztán elektromos autók értékesítése márciusban.

Gazdaság

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Infokom

Meglepő találmányok a NASA-tól, amelyeket ma már mindannyian használunk

Meglepő találmányok a NASA-tól, amelyeket ma már mindannyian használunk  

Morzsaporszívó, babatápszer, láthatatlan fogszabályzó. Ma már hétköznapinak számító eszközök, melyekről nem is gondolnánk, hogy a világ legnagyobb űrügynöksége, a NASA áll kifejlesztésük mögött. A National Geographic összegyűjtött 10 olyan forradalmi találmányt, melyet a kezdetekben az űrkutatásban használtak, de később gyökeresen alakították át az emberek életét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo