Adminisztrációs költségek cikkek
Jó hír a cégeknek, megvágnák az adminisztrációs terheket
Az MKIK programot indít a vállalkozók adminisztrációs terheinek csökkentése érdekében, az érdekképviseletek bevonásával.
4 tipp, hogyan csökkentheti vállalkozása adminisztrációs terheit
Magyarország útjain mintegy 400 ezer céges gépjármű közlekedik naponta, ám ezeknek csupán nyolcadrésze flottakezelt, pedig a gépjárművek kezelésének kiszervezése nemcsak az adminisztrációs terheket csökkenti, de a költségeket is optimalizálja. A flottakezelt gépjárművek alacsony részarányának egyik oka az, hogy sok cégvezető nincs teljesen tisztában azzal, mik a főbb különbségek a lízing és a flottakezelés között, és pontosan melyek azok a feladatok, amiket átvállal gépjárműflottájuk kezelője. A Mercarius Flottakezelő a téma szakértőjeként összegyűjtötte, milyen előnyökkel jár az autópark üzemeltetésének kiszervezése.
Túlélésért fognak össze a magyar fuvarozók
Soha ekkora összefogásra és összezárásra nem volt még szüksége a fuvarozóknak, mint ma, amikor Brüsszelben a közúti áru- és személyszállításra vonatkozó jogszabályalkotási tervek egyértelműen ki akarják szorítani a közép-kelet-európaiakat az unió nyugati részéből - mondta az MTI érdeklődésére a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) főtitkár-helyettese.
A megbízható gazdálkodóknak az EKAER is egyszerűbb
Mától még inkább megéri a vámszabályok szerint tisztességesnek, ún. engedélyezett gazdálkodónak lenni. Ugyanis az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszerben (EKÁER) is könnyít a tisztességes, az egész EU területén megbízhatónak minősülő engedélyezett gazdálkodó kötelezettségén. Már ma lényegesen kevesebb adat megadásával kérhet közúti fuvarjaira EKÁER számot.
Egyszerűbb lesz nyilatkozni az adókedvezményről
A családi kedvezmény érvényesítéséről szóló, a munkáltatók, kifizetők számára a havi adóelőleg megállapításához készített nyilatkozatok tartalmában két kedvező változás várható a 2017-es évtől, amelyek enyhítenek a cégek adminisztrációs kötelezettségein.
Van aki jól jár az új közbeszerzési törvénnyel
A kis- és középvállalkozások (kkv-k) körében megszűnik a közbeszerzési hirdetmények ellenőrzési díja, a jogorvoslati díj pedig a felére csökken, ezzel is ezt a szférát támogatja az új közbeszerzési törvény.
Felfordul az ügyintézés rendje jövőre
Kevesebb és így olcsóbb ügyintézés jöhet januártól. Ma tárgyalnak a legújabb bürokráciacsökkentő javaslatcsomagról, ami jól felforgatja majd az életünket. Bár a hatásokat előre nehéz megmondani, feltehetőleg kevesebbet fogunk sorban álldogálni.
Egyszerűbb lesz külföldre küldeni az adatokat
Október 1-jén lép hatályba az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló Infotörvény módosítása, mely bevezeti a kötelező szervezeti szabályozás jogintézményét. Ez jelentősen megkönnyítheti a külföldre történő adattovábbítást és az adminisztrációs költségek is csökkennek.
Ne a papírkosárba dobjuk a pénzt!
A technika lehetővé teszi, hogy a cégek leszorítsák adminisztrációs költségeiket, a felmérések mégis azt mutatják, hogy a dokumentumokat a papírkosár kezeli, az ERP-t drágállják, a felhőről pedig azt hiszik, időjárási jelenség.
Már csak legyintenek a cégek a szabályozásokra
Sok cégvezető már csak legyint és inkább a homokba dugja a fejét, ha az egyre újabb és újabb adminisztrációs kötelezettségekről hall. A lapunknak nyilatkozó könyvelő szerint még az sem tud minden előírásnak tökéletesen megfelelni, aki akarna.
Több ezer cégvezető vakarhatja a fejét
2014. február 12-től a derivatív ügyleteket kötő cégek egy napon belül kötelesek bejelenteni a megkötött ügyletet az Európai Unióban engedéllyel rendelkező adatgyűjtő szervezeteknek. A szigorú formai szabályok szerint elkészítendő jelentés több ezer magyar vállalkozásra ró jelentős adminisztrációs terhet, amitől legfeljebb banki költségeik számottevő emelkedésével szabadulhatnak meg.
Fulladoznak az adminisztrációs terhektől a cégek
Az elmúlt években intézkedés történt a vállalkozók adminisztrációs terhelésének csökkentésére, s ezek kormányzati források szerint 500 milliárd forinttal csökkentették a cégek kiadásait. A legtöbb vállalkozás azonban mégis az adminisztrációs terhek növekedésére panaszkodik.