Verhetetlen a Nokia

A Reader’s Digest idén is elvégezte a legmegbízhatóbb európai márkák olvasói felmérését. A tizennégy országra (köztük Magyarországra is) kiterjedő kutatás alapján negyedik éve áll a Nokia az összesített lista élén. A legnagyobb verseny egyébként nem meglepő módon az üdítőitalok és ásványvizek terén folyt. Ebben három kivétellel minden államban helyi termék bizonyult a legnépszerűbbnek.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A vizsgálat során Európa-szerte 125,5 ezer márkát említettek meg a kutatásba bevont olvasók. A termékfajtákat négy kritérium (minőség, ár, termékimázs, fogyasztói igények szem előtt tartása) alapján lehetett egytől ötig pontozni

A Reader’s Digest kutatása alapján immár negyedik éve a Nokia az olvasók által legmegbízhatóbbnak tartott márka. A finn telefongyár termékei mind a tizennégy országban egyforma bizalomnak örvend. A számítógépek körében komoly változás zajlott le. Mí 2003-ban az IBM hét országban bizonyult a legkedveltebbnek, ez idén már csak három államban volt így. A Dell, illetve a Hewlett Packard termékeit szintén három nemzet olvasói jelölték az első helyre.

Az autók körében is hasonló tendencia zajlott le. A Wolksvagen ugyanis beérte a Mercedest. Mind a két autótípust négy állam lakói kedvelik a legjobban. Igaz a WV előrelépése azért is figyelemreméltó, mert ugyanakkor a Mercedes „bizalmi indexe” nem csökkent. Hazánkban egyébként hűségesek a megkérdezettek kiválasztott márkájukhoz, hiszen immár negyedik éve az Opel áll az élen a versenyben. A Visába vetett hit is töretlen, hiszen 13 állam lakói szerint a legmegbízhatóbb márka.

Talán nem véletlen, hogy az üdítők piaca ennél jobban megosztotta a felmérésbe bevontakat. Ugyan a Coca-Cola három országban az élen végzett, ám a maradék tizenegyben az olvasók valamilyen helyi fajtát tették az első helyre. Hazánkban idén először a Theodora lett a legnépszerűbb üdítőital. A bőrápolási kategóriában a Nivea bizonyult verhetetlennek.

A hazai sorrendben különösebb változások nem zajlottak le. A mobilszolgáltatók között immár negyedik éve a Westel vezet. Idén először került be a mintába a szórakoztató elektronika. Ebben a Sony bizonyult a legjobbnak. A bankok körében az OTP három éve végez az élen. Míg a biztosítótársaságok körében az Allianzba vetett hit töretlen. Ugyanakkor a vitaminkészítmények között évről-évre éles verseny zajlik. Idén ebben a Béres Rt. termékét jelölték a legtöbben. Tavaly még a Plussz, tavalyelőtt pedig a Centrum élvezte legjobban a fogyasztók bizalmát.

***

A vizsgálat módszertana

A Reader’s Digest felmérésébe az idén – éppúgy mint a megelőző két esztendőben – harminc márkát választottak be a szakemberek. Ebből 20 volt olyan, amelyet a résztvevő összes európai országban lekérdeztek, míg 10-10 az egyes országok saját specifikuma volt. Maga a kutatás egyébként 14 országra, köztük Magyarországra terjedt ki. Az Európai Megbízható Márkák idei felmérésekor több közel 29,2 ezer kérdőívet elemeztek ki. Hazánkban tízezer kérdőívet küldtek ki, amelyből közel 2,5 ezret küldtek vissza. A kutatásba bevontakat a cég saját adatbázisából választotta ki, és semmilyen szempontból nem súlyozta a mintát.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo