Verhetetlen a Nokia

A Reader’s Digest idén is elvégezte a legmegbízhatóbb európai márkák olvasói felmérését. A tizennégy országra (köztük Magyarországra is) kiterjedő kutatás alapján negyedik éve áll a Nokia az összesített lista élén. A legnagyobb verseny egyébként nem meglepő módon az üdítőitalok és ásványvizek terén folyt. Ebben három kivétellel minden államban helyi termék bizonyult a legnépszerűbbnek.

A vizsgálat során Európa-szerte 125,5 ezer márkát említettek meg a kutatásba bevont olvasók. A termékfajtákat négy kritérium (minőség, ár, termékimázs, fogyasztói igények szem előtt tartása) alapján lehetett egytől ötig pontozni

A Reader’s Digest kutatása alapján immár negyedik éve a Nokia az olvasók által legmegbízhatóbbnak tartott márka. A finn telefongyár termékei mind a tizennégy országban egyforma bizalomnak örvend. A számítógépek körében komoly változás zajlott le. Mí 2003-ban az IBM hét országban bizonyult a legkedveltebbnek, ez idén már csak három államban volt így. A Dell, illetve a Hewlett Packard termékeit szintén három nemzet olvasói jelölték az első helyre.

Az autók körében is hasonló tendencia zajlott le. A Wolksvagen ugyanis beérte a Mercedest. Mind a két autótípust négy állam lakói kedvelik a legjobban. Igaz a WV előrelépése azért is figyelemreméltó, mert ugyanakkor a Mercedes „bizalmi indexe” nem csökkent. Hazánkban egyébként hűségesek a megkérdezettek kiválasztott márkájukhoz, hiszen immár negyedik éve az Opel áll az élen a versenyben. A Visába vetett hit is töretlen, hiszen 13 állam lakói szerint a legmegbízhatóbb márka.

Talán nem véletlen, hogy az üdítők piaca ennél jobban megosztotta a felmérésbe bevontakat. Ugyan a Coca-Cola három országban az élen végzett, ám a maradék tizenegyben az olvasók valamilyen helyi fajtát tették az első helyre. Hazánkban idén először a Theodora lett a legnépszerűbb üdítőital. A bőrápolási kategóriában a Nivea bizonyult verhetetlennek.

A hazai sorrendben különösebb változások nem zajlottak le. A mobilszolgáltatók között immár negyedik éve a Westel vezet. Idén először került be a mintába a szórakoztató elektronika. Ebben a Sony bizonyult a legjobbnak. A bankok körében az OTP három éve végez az élen. Míg a biztosítótársaságok körében az Allianzba vetett hit töretlen. Ugyanakkor a vitaminkészítmények között évről-évre éles verseny zajlik. Idén ebben a Béres Rt. termékét jelölték a legtöbben. Tavaly még a Plussz, tavalyelőtt pedig a Centrum élvezte legjobban a fogyasztók bizalmát.

***

A vizsgálat módszertana

A Reader’s Digest felmérésébe az idén – éppúgy mint a megelőző két esztendőben – harminc márkát választottak be a szakemberek. Ebből 20 volt olyan, amelyet a résztvevő összes európai országban lekérdeztek, míg 10-10 az egyes országok saját specifikuma volt. Maga a kutatás egyébként 14 országra, köztük Magyarországra terjedt ki. Az Európai Megbízható Márkák idei felmérésekor több közel 29,2 ezer kérdőívet elemeztek ki. Hazánkban tízezer kérdőívet küldtek ki, amelyből közel 2,5 ezret küldtek vissza. A kutatásba bevontakat a cég saját adatbázisából választotta ki, és semmilyen szempontból nem súlyozta a mintát.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo