A légitársaság forgalomból kivont A380-as óriásgépe különleges sorsra jut, hiszen az Emirates a Falcon Aircraft Recycling vállalat segítségével újrahasznosításra ítélte a gépet – a repülő szétszedése után több alkatrészét újrahasznosítják majd, míg másikakat elárvereznek.
Az Emirates közleménye szerint a kiörgedett repülőgépek általában egy elhagyatott telepre kerülnek, ahol azokat alkatrészeikre bontják. A legtöbb esetben csak a nyereségesen újrahasznosítható elemeket használják fel, így a repülőgép jelentős része hulladéklerakóban végzi, vagy évekig a tárolóhelyen marad. A repülőgépek számos alkatrésze nehezen újrahasznosítható, vagy feldolgozható, különösen a tűzálló és a kompozit anyagokból készült elemek.
Miután az A6-EDA lajstromszámú gép, az Emirates legelső A380-asa, teljesítette utolsó kereskedelmi járatát, a légitársaság karbantartó központjába került, ahol az Emirates mérnökei kiszerelték a még működő alkatrészeket. Így megmenekült például a hajtómű, a futómű és a vezérlő elemek. Ezt követően a repülőgép regisztrációját törölték, és a vázat átadták a Falcon Aircraft Recycling csapatának, akik megkezdték a szétszerelést.
Bekapcsolódott a munkálatokba a Wings Craft nevű vállalat is, amely repülőgép-alkatrészekből készít bútorokat és ajándéktárgyakat, de a Falcon Aircraft Recycling is egyedi tárgyakat készít. Ezen Emirates relikviák a következő hónapokban kerülnek kereskedelmi forgalomba. Az eladott tárgyak nyereségének egy része az Emirates légitársaság alapítványához kerül majd.