Új trendek a turizmusban

Magyarország az Európai Bizottsággal együttműködve, a turisztikai szektor aktív részvételével 2004. október 15-16-án, Budapesten megrendezte a 3. Európai Turizmus Fórumot. A résztvevők kiemelték a magyar szervezők kimagasló színvonalú, a jövőbeni Turizmus Fórumok számára mértékadó munkáját a logisztika, az infrastruktúra és a vendéglátás terén.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A résztvevők a következő főbb témákat vitatták meg: a szolgáltatások egységes belső piaca az Európai Unió 25 tagállamában, foglalkoztatás és képzés a turizmusban, és új trendek a turizmusban. A három szekcióban folyó élénk vitát követően, a rapportőrök jelentéseinek fő megállapításait figyelembe véve, a Fórum résztvevői:

- üdvözlik az Európai Unió Alkotmánytervezetének elfogadását és a turizmusra vonatkozó részeit és felismerték a kedvező alkalmat és a lehetőséget, amit az EU történelmi bővítése jelent a turisztikai szektornak,

- kiemelik a versenyképesség növelésének szükségességét, a fenntartható gazdasági növekedést és a munkahelyteremtést az európai turizmusban, a kibővült EU minden tagországában.

A három szekcióban folyó megbeszélések alapján a résztvevők üdvözölték és a jövőben közös figyelembe vételre ajánlják - a szubszidiaritás teljes tiszteletben tartása mellett - az alábbi irányelveket:

1. A szolgáltatások egységes belső piaca témakörben felhívják az Európai Bizottságot, a Tanácsot, az Európai Parlamentet, az Európai Szociális és Gazdasági Bizottságot, a Régiók Bizottságát, a tagországokat és a turizmusban érintetteket: 

-         a turisztikai szolgáltatásoknak a belső piacon való szabad áramlását korlátozó tényezők további megszüntetésére, hogy a turizmus területén a lehető leggyorsabban megvalósuljon a tényleges egységes belső piac, ugyanakkor garantálva a foglalkoztatásra gyakorolt pozitív hatásokat és tiszteletben tartva a jelenlegi európai, továbbá tagállami szociális jogszabályokat és kollektív szerződéseket a szolgáltatás helyszínét adó országban,

-         a turisztikai szektor bevonása, és a további érintettekkel - beleértve a fogyasztókat is - való párbeszéd révén, a magas szintű turisztikai szolgáltatások elősegítésére, miközben tekintettel vannak a turisztikai desztinációk sokszínűségének megőrzésére, mivel ezek jelentik az egyik legfontosabb vonzerőt a látogatók részére.

2.      A foglalkoztatás és képzés témakörben felhívják az Európai Bizottságot, a Tanácsot, az Európai Parlamentet, az Európai Szociális és Gazdasági Bizottságot, a Régiók Bizottságát, a tagországokat és a turizmusban érintetteket, hogy: 

-         tegyenek meg mindent annak érdekében, hogy a turizmus vonzó terület legyen a munkavállalók körében, például a magas szintű szak- és szakmunkás képzés elérésével,

-         kísérjék figyelemmel és továbbra is támogassák a magas minőségű foglalkoztatás és képzés fejlesztését a turisztikai szektorban,

-         fejlesszék és erősítsék az ágazati szociális párbeszédet.

3.      Az új trendek a turizmusban témakörben felhívják az Európai Bizottságot, a Tanácsot, az Európai Parlamentet, az Európai Szociális és Gazdasági Bizottságot, a Régiók Bizottságát, a tagországokat és a turizmusban érintetteket: 

-         az új turisztika trendek alakulásának figyelemmel kísérésére és támogatására, gazdaságilag, szociálisan, környezetileg fenntartható módon,

-         azonos feltételek biztosítására a turisztikai vállalkozások számára (pl. légitársaságok, repülőterek támogatása, következetes felelősségbiztosítás és fogyasztóvédelmi kötelezettség minden hasonló turisztikai termék értékesítése során, adózás),

-         a turizmusnak az életre, a kultúrára, a természetre, a gazdaságra illetve a foglalkoztatásra gyakorolt pozitív hatásainak tudatosítására,

-         a turizmus hozzájárulásának növelésére a turizmusban érintettek életminőségének javításához, az európai egészség-, senior- és ifjúsági turizmus szerepének hangsúlyozásával, valamint a turizmus új trendjeinek előrejelzésével és elemzésével,

-         az állami és magánszektor közötti együttműködés elősegítésére,

-         a biztonsági előírások teljeskörű betartása mellett a vízumkiadás folyamata feltételeinek javítására, különös tekintettel a több Európai Uniós tagországba történő beutazást lehetővé tévő vízumokra,

-         a diszkont légitársaságoknak a turisztikai termékek és desztinációk minőségére gyakorolt hatásainak vizsgálatára és nyomon követésére.

A Zárónyilatkozatot a Fórum résztvevői tudomásul vették, és megküldik az Európai Bizottságnak, a Régiók Bizottságának, az Európai Gazdasági és Szociális Bizottságnak, az Európai Parlamentnek, valamint a Holland Elnökségnek, az Európai Unió tagállamainak, valamint a tagjelölt országoknak, különös tekintettel Luxemburgra és az Egyesült Királyságra, annak érdekében, hogy folytassák a turizmust segítő akciók figyelembe vételét közelgő elnökségük alatt 2005-ben.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo