Új trendek a turizmusban

Magyarország az Európai Bizottsággal együttműködve, a turisztikai szektor aktív részvételével 2004. október 15-16-án, Budapesten megrendezte a 3. Európai Turizmus Fórumot. A résztvevők kiemelték a magyar szervezők kimagasló színvonalú, a jövőbeni Turizmus Fórumok számára mértékadó munkáját a logisztika, az infrastruktúra és a vendéglátás terén.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A résztvevők a következő főbb témákat vitatták meg: a szolgáltatások egységes belső piaca az Európai Unió 25 tagállamában, foglalkoztatás és képzés a turizmusban, és új trendek a turizmusban. A három szekcióban folyó élénk vitát követően, a rapportőrök jelentéseinek fő megállapításait figyelembe véve, a Fórum résztvevői:

- üdvözlik az Európai Unió Alkotmánytervezetének elfogadását és a turizmusra vonatkozó részeit és felismerték a kedvező alkalmat és a lehetőséget, amit az EU történelmi bővítése jelent a turisztikai szektornak,

- kiemelik a versenyképesség növelésének szükségességét, a fenntartható gazdasági növekedést és a munkahelyteremtést az európai turizmusban, a kibővült EU minden tagországában.

A három szekcióban folyó megbeszélések alapján a résztvevők üdvözölték és a jövőben közös figyelembe vételre ajánlják - a szubszidiaritás teljes tiszteletben tartása mellett - az alábbi irányelveket:

1. A szolgáltatások egységes belső piaca témakörben felhívják az Európai Bizottságot, a Tanácsot, az Európai Parlamentet, az Európai Szociális és Gazdasági Bizottságot, a Régiók Bizottságát, a tagországokat és a turizmusban érintetteket: 

-         a turisztikai szolgáltatásoknak a belső piacon való szabad áramlását korlátozó tényezők további megszüntetésére, hogy a turizmus területén a lehető leggyorsabban megvalósuljon a tényleges egységes belső piac, ugyanakkor garantálva a foglalkoztatásra gyakorolt pozitív hatásokat és tiszteletben tartva a jelenlegi európai, továbbá tagállami szociális jogszabályokat és kollektív szerződéseket a szolgáltatás helyszínét adó országban,

-         a turisztikai szektor bevonása, és a további érintettekkel - beleértve a fogyasztókat is - való párbeszéd révén, a magas szintű turisztikai szolgáltatások elősegítésére, miközben tekintettel vannak a turisztikai desztinációk sokszínűségének megőrzésére, mivel ezek jelentik az egyik legfontosabb vonzerőt a látogatók részére.

2.      A foglalkoztatás és képzés témakörben felhívják az Európai Bizottságot, a Tanácsot, az Európai Parlamentet, az Európai Szociális és Gazdasági Bizottságot, a Régiók Bizottságát, a tagországokat és a turizmusban érintetteket, hogy: 

-         tegyenek meg mindent annak érdekében, hogy a turizmus vonzó terület legyen a munkavállalók körében, például a magas szintű szak- és szakmunkás képzés elérésével,

-         kísérjék figyelemmel és továbbra is támogassák a magas minőségű foglalkoztatás és képzés fejlesztését a turisztikai szektorban,

-         fejlesszék és erősítsék az ágazati szociális párbeszédet.

3.      Az új trendek a turizmusban témakörben felhívják az Európai Bizottságot, a Tanácsot, az Európai Parlamentet, az Európai Szociális és Gazdasági Bizottságot, a Régiók Bizottságát, a tagországokat és a turizmusban érintetteket: 

-         az új turisztika trendek alakulásának figyelemmel kísérésére és támogatására, gazdaságilag, szociálisan, környezetileg fenntartható módon,

-         azonos feltételek biztosítására a turisztikai vállalkozások számára (pl. légitársaságok, repülőterek támogatása, következetes felelősségbiztosítás és fogyasztóvédelmi kötelezettség minden hasonló turisztikai termék értékesítése során, adózás),

-         a turizmusnak az életre, a kultúrára, a természetre, a gazdaságra illetve a foglalkoztatásra gyakorolt pozitív hatásainak tudatosítására,

-         a turizmus hozzájárulásának növelésére a turizmusban érintettek életminőségének javításához, az európai egészség-, senior- és ifjúsági turizmus szerepének hangsúlyozásával, valamint a turizmus új trendjeinek előrejelzésével és elemzésével,

-         az állami és magánszektor közötti együttműködés elősegítésére,

-         a biztonsági előírások teljeskörű betartása mellett a vízumkiadás folyamata feltételeinek javítására, különös tekintettel a több Európai Uniós tagországba történő beutazást lehetővé tévő vízumokra,

-         a diszkont légitársaságoknak a turisztikai termékek és desztinációk minőségére gyakorolt hatásainak vizsgálatára és nyomon követésére.

A Zárónyilatkozatot a Fórum résztvevői tudomásul vették, és megküldik az Európai Bizottságnak, a Régiók Bizottságának, az Európai Gazdasági és Szociális Bizottságnak, az Európai Parlamentnek, valamint a Holland Elnökségnek, az Európai Unió tagállamainak, valamint a tagjelölt országoknak, különös tekintettel Luxemburgra és az Egyesült Királyságra, annak érdekében, hogy folytassák a turizmust segítő akciók figyelembe vételét közelgő elnökségük alatt 2005-ben.

Véleményvezér

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.
Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo