Sokat panaszkodunk mobilunkra

A magyarok egyhatodának van problémája a mobilszolgáltatásokkal, vagy készülékvásárlással, ezért felvilágosító kampány indul.

Egy májusban készült uniós felmérés szesrint a magyarok csaknem fele vélte úgy, hogy más EU tagállamok polgáraihoz képest fogyasztóként kevesebb joggal rendelkeznek. A vizsgált időszakra nézve a legtöbb problémát a mobilszolgáltatásokkal vagy készülék vásárlással kapcsolatban említették: a magyar állampolgárok egyhatodának (16%) volt ilyen tapasztalata.

Azon válaszadók közül, akik ténylegesen igénybe vettek szolgáltatást, minden tizedik jelezte, hogy problémája volt, míg a legtöbb panasz a távközlési szolgáltatókkal (17%) volt kapcsolatos.

Hogy a jövőben elkerülhetőek legyenek az ehhez hasonló problémák felvilágosító kampány indul "Az EU-ban minden fogyasztó élhet a jogaival. Legyen tisztában velük!" címmel. Az első kiemelt téma a mobiltelefonok díjai és roaming költségeire vonatkozik, illetve arra, hogy a fogyasztóknak milyen jogaik vannak.

Az Európai Unióban valamennyi uniós mobilszolgáltató ma már köteles az úgynevezett eurótarifát vagy annál alacsonyabb díjszabást alkalmazni, kivéve az SMS és MMS szolgáltatásokat. Bármelyik uniós tagállamba való belépéskor a mobilszolgáltató ingyenes SMS-ben köteles tájékoztatni a fogadott és indított hívásokra érvényes percdíjakról. Továbbá, biztosítaniuk kell a szolgáltatóknak, hogy a fogyasztók egy ingyenes telefonszámon tájékoztatást kaphassanak az adott tagállam valamennyi mobilhálózatában érvényes díjakról.

Magyarországon a szolgáltatók már a szerződéskötéskor kötelesek tájékoztatni az érvényes barangolási (roaming) díjról, továbbá a tarifaváltásért nem számíthatnak fel külön díjat. Amennyiben mégis panaszunk lenne a mobilszolgáltatók által használt tarifákkal kapcsolatosan, a Nemzeti Hírközlési Hatóság jogosult a mobilszolgáltatók esetleges jogsértő eljárásainak szankcionálására. (Az egész unióban szigorodik a fogyasztóvédelem, hiszen az Európai Parlament képviselőinek többsége aláírta azt az írásbeli nyilatkozatott, amely a termékek eredetjelzésének egyértelműsítését sürgeti az európai fogyasztók és az ipar védelme érdekében.)

Magyarországon további információért és tanácsokért az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesülethez (OFE-hoz) fordulhatnak az érdekeltek (www.ofe.hu). Az OFE ezen kívül rendszeres tájékoztatást ad a fogyasztói jogokat érintő változásokról, illetve érdekes, termékeket összehasonlító tesztekről a Kosár c. magazinukban, mely a www.kosarmagazin.hu címen is elérhető.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo